Valoarea de piață este prețul pe care un activ l-ar obține pe piață sau valoarea pe care comunitatea de investiții o acordă unei anumite acțiuni sau unei afaceri.
Valoarea de piață este, de asemenea, folosită pentru a se referi la capitalizarea de piață a unei companii tranzacționate public și se calculează prin înmulțirea numărului acțiunilor sale restante cu prețul acțiunii curente.
Valoarea de piață este cea mai ușor de determinat pentru instrumentele tranzacționate la bursă, cum ar fi acțiunile și futures, deoarece prețurile lor de piață sunt larg difuzate și ușor disponibile.
Această valoare este un bun indiciu pentru investitori cu privire la perspectivele de business. Valoarea de piață este determinată de evaluările companiilor, precum preț-la-vânzare, preț-la-câștig, valoarea întreprinderii în EBITDA, etc.
Cu cât evaluările sunt mai mari, cu atât valoarea de piață este mai mare.
Valoarea de piață poate fluctua foarte mult pe perioade de timp și este influențată în mod substanțial de ciclul de afaceri.
Valorile scad în timpul Piețelor Urs care însoțesc recesiunile și cresc în timpul Piețelor Taur care se întâmplă în timpul expansiunilor economice. Valoarea de piață depinde, de asemenea, de numeroși alți factori, precum sectorul în care își desfășoară activitatea compania, rentabilitatea, încărcarea datoriei și mediul larg al pieței.
Valoarea de piață a unei companii poate să se diferențieze semnificativ de valoarea contabilă sau de capitalul acționarilor.
În general, o actiune ar fi considerată subevaluată dacă valoarea sa de piață este mult sub valoarea contabilă, ceea ce înseamnă că acțiunile se tranzacționează cu o reducere mare la valoarea contabilă pe acțiune.