Small Cap este un termen utilizat pentru clasificarea companiilor cu capitalizare de piață relativ mică. Capitalizarea de piață a unei companii este valoarea de piață a acțiunilor sale restante.
Definiția acestui termen poate varia între brokeraje, dar este, în general, o companie cu o capitalizare de piață cuprinsă între 300 milioane USD și 2 miliarde USD.
Unul dintre cele mai semnificative beneficii ale investiției în acțiuni ale unei companii Small Cap este oportunitatea de a bate investitorii instituționali.
Deoarece fondurile mutuale au restricții care limitează cumpararea de actiuni restante de acest tip, unele dintre ele nu ar putea să ofere acestor companii SmallCap o poziție semnificativă în fond.
Este important de reținut că aceste clasificări de tipul Small Cap și Large Cap și doar aproximări care se schimbă în timp. Pentru a calcula capitalizarea de piață a unei companii, se înmulțește prețul acțiunilor curente cu numărul de acțiuni restante sau numărul de acțiuni pe care compania le-a emis pe piață.
De regulă generală, companiile Small Cap oferă investitorilor mai mult spațiu de creștere, dar, de asemenea, conferă un risc și volatilitate mai mare decât companiile Large Cap.
Investitorii care doresc rezultatele cele mai bune ar putea lua în considerare companiile cu capital mediu, care au capitalizări de piață cuprinse între 2 miliarde și 10 miliarde de dolari.