Un plasament privat este o vânzare de acțiuni sau obligațiuni către investitori și instituții preselecționate, o alternativă la o ofertă publică inițială pentru o companie care dorește să strângă capital pentru extindere. Investitorii invitați să participe la programele de plasament privat includ investitori individuali bogați, bănci și alte instituții financiare, fonduri mutuale, companii de asigurări și fonduri de pensii.
Un avantaj al plasamentului privat îl reprezintă relativ puține cerințe de reglementare.
Cerintele si standardele de reglementare sunt minime, chiar dacă sunt implicate valori mobiliare. Vânzarea nu trebuie nici măcar să fie înregistrată, iar compania nu este obligată să ofere un plan sau proiect potențialilor investitori și nu pot fi dezvăluite informații financiare detaliate.
În aceleași limite legale, se permite unui emitent să vândă valori mobiliare unui grup de investitori preselectat care îndeplinește cerințele specificate. În locul unui plan sau proiect, destinațiile de plasament privat sunt vândute folosind un memorandum de plasare privată și nu pot fi comercializate în mare măsură publicului larg.
Acesta specifică faptul că pot participa doar investitorii acreditați.
Plasamentele private au devenit o modalitate comună pentru startup-uri de a strânge finanțarea, în special cele din sectoarele financiare si tehnologice. Ele permit acestor companii să se dezvolte și să se dezvolte evitând totodată controlul public.