Ofertă publică inițială se referă la procesul de oferire a acțiunilor unei corporații private publicului într-o nouă emisiune de acțiuni.
Emisiunea de acțiuni publice permite unei companii să strângă capital de la investitori publici.
Trecerea de la o companie privată la o companie publică poate fi un moment important pentru investitorii privați pentru a realiza pe deplin câștigurile din investițiile lor, deoarece de obicei include primele de acțiuni pentru investitorii privați actuali. Între timp, permite și investitorilor publici să participe la ofertă.
O companie care planifică un IPO va selecta, de obicei, un broker. De asemenea, vor alege un schimb valutar în care acțiunile vor fi emise și ulterior tranzacționate public.
IPO-urile au fost utilizate ca o modalitate pentru companii de a strânge capital de la investitorii publici prin emiterea de acțiuni publice.
De-a lungul anilor, aceste oferte au avut tendințe ascendente și tendințe de scădere ale emiterii. Sectoarele individuale înregistrează, de asemenea, creșteri și scăderi ale emisiilor din cauza inovației și a altor factori economici.
Înainte de IPO, o companie este considerată privată. Ca o companie privată, afacerea s-a dezvoltat cu un număr relativ mic de acționari, inclusiv investitori precum fondatorii, familia și prietenii, alături de investitori profesioniști, precum capitalisti de risc sau angel investors.
Când o companie va ajunge într-o etapă a procesului de creștere în care consideră că este suficient de matură, va începe demersurile pentru a deveni o companie publica.
Acest fapt este un pas mare pentru o companie si oferă acces la strângerea de bani mulți. Acest lucru oferă companiei o capacitate mai mare de a crește și de a se extinde.
Creșterea transparenței și credibilitatea listării acțiunilor poate fi, de asemenea, un factor care îl ajută să obțină condiții mai bune atunci când solicită și fonduri împrumutate.