Francize Profitabile: 22 de Idei de afaceri francize ieftine

Urmaresc de ceva timp piata de afaceri franceze din Romania si cred ca aceasta se dezvolta frumos, intr-un ritm bun.

Piata francizelor din tara noastra si-a continuat trendul ascendent si in 2018, acest trend atingand o valoare de 3,3 miliarde de euro si anume un plus de 11% in comparatie cu anul 2017.

Exista multe modele de business in franciza in tara noastra, de aceea nu veti avea dificultati in a gasi afacerea potrivita pentru voi.

Avem in ziua de azi o piata atractiva, aceasta crescand in profesionalism, iar oferta fiind din ce in ce mai variata. Se dezvolta din ce in ce mai multe francize si servicii, acestea fiind variate si potrivite in functie de ceea ce va veti dori.

Conform lui Sergiu Negut, francizele au darul de a reduce riscul de esec, reusind in acelasi timp sa rezolve crizele care ar putea aparea.

Desi citim despre succesul afacerilor de la noi din tara, nu se intampla sa avem si noi oportunitatea de a face parte din acest succes, ajungand astfel sa fim in cele mai multe dintre situatii doar spectatori ai reusitelor altora.

Mai jos am realizat un mic studiu cu cele mai importante francize pe care eu le-am urmarit si pe care le poti face cu o suma de bani relativ mică pentru inceput.

Acest studiu a fost realizat iniţial pentru mine că am vrut să văd cum funcţionează piaţa şi ce aş putea face cu o sumă de bani pe partea de antreprenoriat.

Sper să te ajute ideile şi dacă ai alte idei, te rog să-mi scrii pe email sau să-mi laşi un comentariu.

Idei de Afaceri prin francize ieftine si utile

Domeniile alese sunt destul de diverse: de la baruri/cafenele pana la clinici. Din verificarile mele, cele mai apreciate de antreprenori sunt cele pe partea de food&drink.

1. Franciza Gregory`s

Acest lant de restaurante provine din Grecia, el revenind in acest an in cartierul corporatistilor din Pipera. Compania aceasta doreste sa se dezvolte mai mult, atat in Bucuresti, cat si in alte mari orase din provincie precum Brasov, Cluj, Sibiu, Timisoara, dar si Constanta. Gregory`s doreste ca clientii sa se bucure de experienta cafelei de calitate, precum si de cea a produselor. Aceasta franciza de succes a reusit sa castige inimile a mii de greci pe o perioada de peste 46 de ani.

Persoanele catre isi doresc sa se implice in aceasta franciza trebuie sa aiba un spirit antreprenorial si sa fie gata sa se dedice business-ului 100% atat ca planificare, cat si ca timp. Persoana interesata ar trebui sa mai dispuna si de o suma minima de 50.000 de euro pentru a o investi in afacere.

Mai multe detalii despre această franciză găsiţi AICI.

2. Franciza Christian Tour

Agentia de turism Christian Tour este cel mai mare touroperator de chartere din Romania, misiunea acestei firme este de a creea niste amintiri de neuitat.

Christian Tour s-a facut remarcat prin niste vacante de neuitat, catre destinatiile din intreaga lume. In acelasi timp, aceasta firma iese in evidenta si prin circuitele culturale, dar si cu city break-urile romantice. Aceasta firma este biletul de vacanta preferat de toti calatorii care se bucura de profesionalism, seriozitate, precum si de o calitate cat mai buna a serviciilor.

Preturile de investitie intr-o astfel de franciza variaza intre 25.000 euro si 35.000 de euro.

Mai multe detalii despre această franciză găsiţi AICI.

3. Parteneriat Clinicile dentare Dr. Leahu

Clinicile Dentare Dr. Leahu reprezinta o fabrica de stomatologie unde sunt oferite diverse servicii integrate, aceste clinici nefiind un cabinet sau un boutique.

Investitia intr-o astfel de clinica este una mai mare si anume de minim 100.000 de euro, alaturi de disponibilitatea de a va implica in management si anume in formarea echipei care sa ofere servicii de cele mai inalte standarde.

Mai multe detalii despre această franciză găsiţi AICI.

5. Franciza Pep & Pepper

In momentul acesta, Pep & Pepper este un concept de restaurante care numara 7 unitati, in capitala brandul fiind prezent in centrele comerciale si anume in Afi Palace Cotroceni, Baneasa Shopping City, Promenada Mall si Park Lake.

Compania doreste sa se dezvolte si in alte orase cu mai mult de 100.000 de locuitori. Mancarea este pregatita proaspat in fata clientului, clientii putand alege preparatul dorit. Investitia in cazul acestei francize este cuprinsa intre 85.000 de euro si 125.000 de euro.

Mai multe detalii despre această franciză găsiţi AICI.

6. Franciza Uncle John

Acest lant de restaurante mizeaza pe preparate precum burgeri, quesadilla, dar si pork ribs, el ajungand in momentul de fata la un numar de 5 unitati in Romania, cu o cifra de afaceri de 1,1 milioane de euro.

Uncle John vine cu ceva diferit, acesta mixand aromele de carne, cascavalul, rondelele de ceapa, precum si aromele sosurilor dupa propriile sale retete.

Pana acum toate unitatile sunt operate de catre compania fondatoare, dar se doreste ca lantul sa se extinda prin parteneri. Investitia intr-o astfel de unitate variaza intre 45.000 de euro si 55.000 de euro.

Mai multe detalii despre această franciză găsiţi AICI.

7. Franciza Inglot

Brandul polonez Inglot a ajuns in Romania la o retea de 13 magazine, 12 dintre acestea fiind operate in sistem de franciza.

In momentul de fata polonezii de la Inglot doresc sa puna 3 orase noi pe harta expansiunii si anume Constanta, Craiova si Sibiu. Inglot creaza doar produse de make-up de cea mai inalta calitate, preturile pe care le ofera fiind corecte.

Mai multe detalii despre această franciză găsiţi AICI.

8. Franciza Ixinia

Fiind prezenta pe piata de la noi de 3 ani, aceasta firma a deschis primul magazin in franciza in anul 2018, in Constanta, ea dorind sa se extinda si in alte orase mari ale tarii, in sistem de franciza.

Acest brand este specializat in comertul cu mobilier de bucatarii, acoperind atat partea de design, cat si cea de proiectare sau de productie. Investitia intr-un astfel de magazin variaza de la 50.000 de euro si poate ajunge la 100.000 de euro.

Compania se ocuap de realizarea a peste 50.000 de bucatarii la nivel international.

Mai multe detalii despre această franciză găsiţi AICI.

9. Franciza Imprinto

Acets lant de magazine de carti de vizita, stampile, gravuri, imprimari de diverse materiale, precum si de print rapid a ajuns in momentul de fata la peste 60 de unitati, in toata tara, atat in ceea ce priveste locatiile proprii, cat si francize.

Compania care detine acest brand si anume Trodant isi doreste extinderea lantului de magazine in continuare, fiind in cautare de noi parteneri.

Orasele cele mai vizate sunt cele cu mai mult de 50.000 de locutori, firma avand clienti atat din zona de persoane fizice, cat si juridice. In ceea ce priveeste investitia initiala, aceasta variaza intre 27.000 de euro si 37.000 de euro.

Mai multe detalii despre această franciză găsiţi AICI.

10. Franciza Used Products

Used Products si-a deschis primul maagzin din Romania in Cluj-Napoca, acest brand fiind specializat in vanzarea de produse noi, dar si folosite. Clientii companiei pot cumapra si vinde produse variate de la telefoane, pana la laptopuri, ceasuri, jucarii sau bicilete. Primul stoc de aprovizionare este furnizat de catre partenerii din Olanda.

In Romania aceasta companie este in cautare pentru parteneri in orasele mari si anume Bucuresti, Constanta, Iasi, Brasov, Sibiu, Oradea si Arad.

Investitia minima este cuprinsa intre 100.000 de euro si 150.000 de euro.

Mai multe detalii despre această franciză găsiţi AICI.

11. Franciza Melli Melo

Aceasta retea de magazine de bijuterii si accesorii fashion este cea mai mare din Romania, fiind un concept romanesc lansat acum 25 de ani. Reteaua a ajuns in momentul de fata la peste 60 de unitati.

Pana in anul 2022, aceasta franciza isi doreste sa mai includa si alte orase, printre care se numara Deva, Oradea, Baia Mare, Botosani si Piatra Neamt.

Mai multe detalii despre această franciză găsiţi AICI.

12. Franciza Moritz Eis

Reteaua aceasta de gelaterii a ajuns in momentul de fata la un numar de 20 de unitati, in mai multe tari precum Reomania, Croatia, Serbia, Muntenegru si Chile. Planurile companiei presupun extinderea in orasele cu peste 150.000 de locuitori.

In ceea ce priveste investitia, aceasta variaza intre 30.000 de euro si 60.000 de euro.

Mai multe detalii despre această franciză găsiţi AICI.

13. Franciza Ted`s Cooffee Co.

Acest lant de cafenele este detinut de Vasi Adreica, un antreprenor roman. Lantul a ajuns in momentul de fata la un numar de 23 de unitati, el intentionand sa se extinda si in alte centre urbane importante.

La TED`s veti gasi in orice moment cafea de specialitate, ea fiind preparata impecabil. Investitia in cazul acestei francize este in jur de 1000 de euro pe metrul patrat.

Mai multe detalii despre această franciză găsiţi AICI.

14. Franciza Famous Waffles

Acest business a luat nastere in urma cu 4 ani, el aducand in prim plan cunoscutul desert belgian si anume waffles. Pana in momentul de fata acest brand este prezent in Timisoara, Bucuresti, Braila, dar si in diverse locatii proprii sau in francize.

Exista planuri de expansiune pentru toate marile orase din tara. In ceea ce priveste extinderea, sunt luate in calcul zonele food court din centrele comerciale.

Pretul pentru o unitate Famous Waffles este de 34.000 de euro.

Mai multe detalii despre această franciză găsiţi AICI.

15. Franciza Tucano Coffee

Lantul de cafenele Tucano Coffee a fost fondat de catre Ruslan Cojocaru din Republica Moldova, el continuandu-si expansiunea in momentul de fata. Pana acum, acest brand exista in Timisoara, Brasov, Iasi, Arad si in Cluj-Napoca.

Investitia pentru a deschide o locatie Tucano este cuprinsa intre 100.000 si 200.000 de euro, ea variind in functie de starea, dar si de suprafata locatiei. Pe langa Republica Moldova si Romania, acest brand mai este intalnit in Rusia, Emiratele Arabe Unite, Cipru, Kyrgyzstan si Olanda.

Una dintre cele mai apreciate locatii este cea din Brasov, in Mall-ul Coresi.

Mai multe detalii despre această franciză găsiţi AICI.

16. Franciza Teo`s Cafe

Aceasta franciza este una de tip coffee to go, ea avand o gama variata de produse pe baza de cafea in special, dar si de ceai, ciocolata calda, alaturi de diverse alte bauturi create cu sucuri naturale, dar si cu siropuri.

Cafenelele Teo`s Cafe se gasesc in momentul de fata in Cluj-Napoca si in Iasi, scopul acestei cafenele fiind de a se extinde in Botosani, Suceava, Galati, Brrasov si Piatra Neamt. Investitia initiala intr-o astfel de cafenea este de 20.000 de euro, pretul ajungand pana la 25.000 de euro.

Mai multe detalii despre această franciză găsiţi AICI.

17. Franciza Patiseria Tineretului

Aceasta franciza a luat nastere din dorinta unui tanar antreprenor de a oferi oamenilor gustul de neuitat din copilarie. Investitia intr-o astfel de locatie este de 25.000 de euro.

In momentul de fata, obiectivele de dezvoltare ale Francizei Patiseria Tineretului vizeaza deschiderea de noi locatii in capitala, dar si implementarea de noi servicii si produse menite sa vina in intampinarea nevoilor clientilor.

Mai multe detalii despre această franciză găsiţi AICI.

18. Franciza Abeauty Clinique

Franciza de clinica de infrumusetare isi dorteste sa serveasca interesului clientilor, ridicand in acelasi timp standardele industriei, cultivandu-se performanta si oferind fericire.

Aceasta clinica ofera tratamente faciale, corporale, injectari estetice, precum si epilare defintiva. Sunt vizate in special orasele care au un numar de peste 150.000 de locuitori. La nivel investitional, suma vizata este cuprinsa intre 120.000 si 130.000 de euro, in functie de dotarile acestei clinici.

Mai multe detalii despre această franciză găsiţi AICI.

19. Franciza Logiscool

Acest business din domeniul educatiei este specializat pe predarea programarii atat pentru copii, cat si pentru adolescenti. Prima scoala de acest fel a fost deschisa pe piala locala in februarie 2018, businessul extinzandu-se rapid, iar in momentul de fata, in tara noastra existand un numar de 13 parteneri.

Planurile de expansiune nu se opresc insa aici, urmatorii 3 ani vizand extinderea businessului in multe orase din Republica Moldova, dar si din Romania.

Aceasta afacere a pornit ca afacere de familie. Firma este una dintre singurele din lume care a investit in predarea programarii pentru copii, dar si pentru adolescenti, in regim de franciza. Pentru a investi in franciza Logiscool, pretul este cuprins intre 35.000 si 40.000 de euro, acesta depinzand de suprafata centrului si studiul de preluare.

Mai multe detalii despre această franciză găsiţi AICI.

20. Franciza Expense Reduction Analysts

Aceasta firma este una de consultanta, ea specializandu-se pe managementul costurilor, fiind axata pe eficienta financiara a clientilor. Pe piata din Romania, pana in momentul de fata exista o echipa de 6 parteneri francizati. ERA Romania a inregistrat venituri de peste 500.000 de euro in anul 2017.

Sunt vizate mai multe orase pentru expansiune, printre aceste orase numarandu-se: Timisoara, Constanta, Bucuresti, Brasov, Iasi sau Cluj-Napoca. In ceea ce priveste nivelul investitional, taxa de franciza de 39.900 de euro acopera dreptul de a opera sub brandul ERA, dar si un pachet initial de training, astfel incat afacerea sa poata functiona corespunzator.

Mai multe detalii despre această franciză găsiţi AICI.

21. Franciza JetPoint

Acest lant de spalatorii auto self service are o poveste care a inceput in anul 2002, atunci cand Florin Gorun, un tanar antreprenor impins de nevoie incepe sa spele masini. Acolo a avut loc primul contact cu industria „car wash”.

El s-a intors in tara, iar cu experienta acumulata a deschis primul lant de spalatorii auto clasice, folosindu-se de capital si actionariat integral romanesc.

A deschis aceasta spalatorie in inima Transilvaniei si anume in Cluj Napoca. Avand de-a face cu lipsa fortei de munca, el a identificat aceasta oportunitate si s-a decis sa-si transforme spalatoria clasica intr-o spalatorie de tip auto-self service. A construit astfel si a instalat prima spalatorie de acest fel.

Antreprenorul s-a intalnit mai tarziu cu Puiu Darlea, nascandu-se brandul jetPOINT. Businessul acesta a ajuns in moemntul de fata la un numar de 20 de unitati si 17 francize.

Planurile companiei fiind de a se extinde mai mult in urmatorii 5 ani si anume in a atinge un numar de 100 de unitati.

In functie de numarul de boxe, investitia poate porni de la 50.000 de euro si poate urca pana la 300.000 de euro.

Mai multe detalii despre această franciză găsiţi AICI.

22. Franciza 5toGO

Este cel mai mare lant de cafenele din Romania. Au inceput din 2015 si in acest moment sunt peste 65 de locatii. Este si cel mai cunoscut brand din Romania pe partea de cafea to go.

Sistemul de franciza este destul de usor de implementat iar costurile globale sunt intre 15.000 si 20.000 de euro, incluzand si taxa de franciza.

Daca ai o locatie buna, atunci este perfecta pentru o astfel de franciza pentru ca suprafata trebuie sa fie intre 10 si 50mp.

Durata contractului de franciza este de 5 ani.

Mai multe detalii despre această franciză găsiţi AICI.

Concluzii

Au tot aparut francize in Romania si cred ca este un lucru bun. Beneficiul cel mai mare este ca Brandul este deja format si daca doresti ceva care ar putea functiona rapid, o facere de timp franciza este perfecta.

Din ce am observat, tot mai multi antreprenori ajung la solutia de francizare si ma bucur sa aud asta.

Tu ce francize mai cunosti si ne recomanzi?

Succes la bani!

Ai nevoie de ajutor în gestionarea finanțelor personale și a investițiilor? Hai să discutăm într-o ședință de consultanță..

Ai găsit informații prețioase care te-au ajutat? Fă-mi cinste cu o cafea ca să-mi pot continua activitatea Fac cinste cu o cafea!.