Articol scris de Gabriel Negrean, blogger pe IdeaBag.net.
Nu mai este o noutate faptul că un blog poate fi un tool de marketing foarte puternic, indiferent de nișa căreia i se adresează. Pe cât este de la îndemâna oricui, pe atât este de dificilă promovarea sa.
Înainte de a încerca popularizarea unui blog trebuie luat în considerare faptul că aceasta este un proces de durată (luni, chiar ani) care necesită răbdare și perseverență.
Rare sunt cazurile în care un blog ajunge sa fie foarte cunoscut în câteva săptămâni. Aceste cazuri sunt doar excepțiile care confirmă regula.
Pentru că nu mulți dintre noi dispun de ugete considerabile pentru a investi în promovarea online, în rândurile ce urmează vă voi prezenta câteva metode gratuite de a-ți face blogul cunoscut.
1. Postează în grupurile de Facebook
Voi înccepe cu o metodă simpla și arhicunoscută (sau cel putin așa ar trebui să fie pentru orice blogger). Este de notorietate faptul că Facebook este cea mai populară rețea de socializare.
De aici orice blog își poate atrage o mulțime de vizitatori. Tot ce trebuie să faci este să găsești grupurile de Facebook unde sunt înscrise persoanele din grupul tău țintă și să îți publici articolele.
O dată ajunși pe pagina ta, un conținut de calitate îi va fideliza cu siguranță.
Postarea se poate face atât manual cât și cu ajutorul unui script (se găsesc o multitudine de astfel de scripturi care pot posta simultan în mai multe grupuri, unele gratuite, altele disponibile contra unei sume modice).
2. Crează conținut pentru site-urile de tutoriale
În ultima perioadă site-urile ce crează tutoriale DIY (do it yourself) au înregistrat o adevărată explozie.
Unele te învață să gătești, altele să-ți creezi mobila din câțiva paleți de lemn. Dacă ești îndemânatic și ai un proiect inedit filmează-l și trimite-l acestor bloguri.
Vor fi mai mult decât bucuroși să-ți publice materialul și să îți ofere la schimb un link către pagina ta. Dacă nu ai astfel de înclinații sau nișa blogului tău nu se pretează pentru astfel de proiecte nu te da bătut.
Tutoriale se pot face despre aproape orice, trebuie doar să fi creativ.
3. Profită de hastah-uri
Această metodă presupune o documentare prealabilă. Află care sunt cele mai cunoscute hastag-uri (cuvinte precedate de „#”) de publicul tău țintă.
Ulterior, de fiecare dată când publici un articol pe rețelele de socializare adaugă câte un #tag relevant pentru subiectul dezbătut.
Astfel vei ajunge la persoanele care sunt interesate de nișa respectivă, dar care încă nu au auzit de pagina ta. Nu exagera însă în folosirea acestei metode. De obicei se recomandă utilizarea a maxim 3 hastag-uri per post.
4. Rămâi conectat la ultimele noutăți din domeniul tău cu Google Alerts
Pentru a deveni și rămâne relevant în mediul online, trebuie să fi întotdeauna la curent cu ultimele noutăți din nișa ta.
Din fericire Google ne vine în ajutor în această privință prin intermediul Google Alerts. Așa cum îi spune și numele, acest serviciu îți permite să setezi alerte pentru cuvintele și expresiile cheie dorite.
În acest mod vei afla primul ultimele noutăți din domeniu, putând astfel să creezi la rândul tău conținut proaspăt, original și inedit.
5. Realizează legături înre conținutul nou și cel vechi
În cazul în care ai articole vechi care au avut succes și au fost foarte apreciate de către publicul tău țintă asigură-te că vei face referire la ele și în articolele noi pe care le scrii.
De asemenea revizuiește vechile articole și actualizază-le spre noul conținut pe care îl publici.
În acest fel motoarele de căutare îți vor indexa mult mai bine materialele noi din moment ce se vor genera backlink-uri valoroase dinspre paginile tale precedente (care sunt deja indexate foarte bine datorită notorietății lor).
6. Folosește un SEO plugin de calitate
Optimizarea SEO (search engine optimization) este un factor cheie în succesul unui blog.
O pagină bine optimizată și indexată îți poate aduce trafic considerabil fără alt efort din partea ta. Pentru a-ți ușura munca folosește plugin-uri dedicate optimizării SEO.
Acestea îți vor oferii date relevante despre conținutul fiecărui articol pe care îl publici.
Date cum ar fi: densitateacuvintelor cheie, ușurința cu care poate fi parcurs articolul tău, setarea corectă a descrierilor alternative pentru imagini, setarea corectă a meta descrierii, contabilizarea numărului de cuvinte din fiecare propoziție etc.
Pentru cei care au un blog în limba Engleză recomand Yoast SEO plugin. Din păcate, momentan, Româna nu este printre limbile suportate de acest plugin.
7. Asigură-te că ai un conținut actualizat
Oriunde vei citi despre promovarea unui blog vei remarca acest sfat: crează conținut unic și de actualitate. Asigură-te că ceea ce scrii este relevant și în notă cu tendințele actuale.
Mai exact, articolele tale ar trebui să fie ușor de parcurs și să conțină elemente vizuale plăcute ochiului.
În ziua de azi lipsa timpului și a răbdării îi va determina pe vizitatori să părăsească blogul dacă observă că au de citit 3 pagini de text. Încearcă să sumarizezi ceea ce dorești să spui în cuvinte prin infografice sau imagini.
Un real succes îl au și clipurile video.
Majoritate dintre noi preferăm să urmărim un clip de 30 de secunde decît să citim 5 paragrafe în 2 minute jumătate.
Pentru a te convinge că aceste sfaturi funcționează aruncă o privire pe tabelul de mai jos. Acest grafic reprezintă traficul înregistrat pe Idea Bag, blog lansat la mijlocul lunii Martie, căruia i-am aplicat aceste recomandări. Se poate observa foarte ușor creșterea bruscă a traficului.

Atât din partea mea.
Tu ce alte metode de promovare foloseşti ca să-ţi promovezi blogul/website-ul?
Despre autor: Gabriel Negrean este antreprenor, senior IT manager (peste 7 ani experiență în administrarea sistemelor SAP) și blogger. Ultimul său proiect online este IdeaBag.net pe care-l poți susține cu un like accesând acest link.