Serban Cristian: Cum poate deveni marketingul afiliat un full job

Astazi ti-am pregatit un interviu foarte interesant dupa parerea mea. Este un interviu cu unul dintre cei mai productivi afiliati din Romania care a ajuns sa obtina din marketing afiliat intr-o singura luna peste 50.000 de roni.

Este vorba despre Serban Cristian, un super afiliat care a reusit sa transforme marketingul afiliat intr-un full job si chiar mult mai mult. In acest moment, pe langa proiectele lui din afiliere, este si fondatorul superafiliati.ro, un loc unde are de gand sa ajute fiecare advertiser sa-si promoveze magazinul online prin marketing afiliat.

Te invit sa citesti mai multe despre Cristian ca sa afli care sunt cele mai importante lucruri de care trebuie sa tii cont daca vrei sa te apuci de afiliere in acest moment, dar si cateva sfaturi pentru afiliatii cu vechime.

Serban Cristian

LM: Cum te numeşti? Ce faci în momentul de faţă şi cum arată o zi din viaţa ta?

Ma numesc Serban Cristian, sunt implicat in eCommerce din 2007, iar din 2009 am dedicat majoritatea activatii marketingului afiliat. Incep ziua cu rapoartele zilei precedente, imi urmaresc notitele si parcurg pasii de activitate obisnuiti: verificarea campaniilor active, corectarea situatiilor dezavantajoase, etc.

LM: Ca să pornim cu începutul şi să înţeleagă toţi cititorii, spune-mi ce înseamnă pentru tine marketingul afiliat?

Marketingul afiliat este practic o intermediere de vanzari. Recomanzi produsele (sau serviciile) unui magazin catre un public tinta si esti platit per actiune obtinuta, de exemplu pentru vanzari sau lead-uri (indiferent de trafic, afisari sau alte cifre analitice).

LM: La nivel de opţiuni de făcut bani din online pe care le putem folosi, pe ce loc crezi că se află marketingul afiliat în România şi de ce?

Afilierea este numărul 1 din punct de vedere al valorilor (sumelor). Bani online se pot face din multe ipostaze, dar afilierea iti poate asigura un volum interesant inca de la inceput daca esti perseverent si ai idei bune.

LM: Poate deveni o opţiune serioasă şi un full time job? Cum putem să face asta?

Salariul mediu in Romania, pe 2014, este 1719 lei, deci ai nevoie de 50-60 lei comisioane zilnice pentru a avea un salariu comparativ cu piata.

Asta inseamna aproximativ 5-8 comisioane, la o conversie medie de 1%, ai nevoie de 5-800 clickuri pe zi catre diverse magazine. Pentru unele nise este nevoie de mult mai putin, oricum, poti obtine aceste clickuri relativ usor din articole scrise sau social media.

LM: Spune-mi mai multe detalii despre activitatea ta ca afiliat.

In ultima perioada am acordat atentie serviciilor de management si consultanta la nivel de campanii de afiliere, prin superafiliati.ro, iar activitatea de afiliat a ramas doar la nivel de oportunitati.

As putea preciza cateva cifre interesante:

  • primul comision a fost de aproape 2 lei, in februarie 2009,
  • cel mai mare trafic trimis in 2Performant: 1-30 noiembrie 2013: 377.864 clickuri, 305.267 vizitatori unici
  • cea mai buna zi a fost de 13.500 lei comisioane obtinute in 24h
Cea mai buna zi
  • cea mai buna luna, peste 50.000 lei.
Cea mai buna luna
  • Iar de curand 2erformant mi-a facut o surpriza anuntand publicarea Hall Of Fame-ului 2performant in care apar campionii platformei:
hall of fame

LM: Legat de 2014, cum vezi că a evoluat afilierea în acest an?

A fost anul in care nisa Fashion a batut clar IT ul, lider incontestabil pana acum. Din ce in ce mai multe magazine de fashion au fost interesate de marketing afiliat, iar publicul cumparator este usor de gasit, segmentat si …. exploatat.

Este si anul in care multi afiliati experientati au incercat sa se niseze pe un anumit segment, renuntand in a promova zeci de campanii in acelasi timp.

LM: Care au fost cele mai profitabile domenii în 2014?

Cum spuneam mai sus, fashionul este vedeta. As adauga nisele de copii si serviciile financiare, gen credite rapide. 

LM: Din punct de vedere al nişelor care crezi că vor avea cele mai mari creşteri în 2015?

Fashion creste in continuare, serviciile financiare depind de oferta advertiserilor, daca aceasta va fi optima, va creste exponential.

In continuare sunt convins ca exista micronise neexploatate indeajuns, iar cei care le descopera vor avea satisfacii imense.

LM: Pe lângă un blog şi facebook care sunt standard, ce crezi că ar trebui să facă un blogger să-şi crească numărul de comisioane? Ce le lipseşte grupului de afiliaţi care nici măcar 100 de lei pe lună nu fac?

Nisarea. Majoritatea scriu in general despre orice, nu gasesti mai deloc bloguri de nisa, de exemplu doar despre incorporabile sau doar despre tablete si aplicatii pentru copii.

Rescrierea articolelor publicate deja nu sunt de ajutor, dar multi continua sa faca asta. Este nevoie de timp si inspiratie: articole bune, fotografii de detaliu si in general, e nevoie de un punct de vedere agreat de publicul tau. Trebuie renuntat la a scrie pentru google!

Scrieti pentru cititor nu pentru roboti.

LM: Metode inovative de promovare în 2015? Vom vedea ceva nou în afilierea românească?

Facebook este foarte ok in cazul in care iti permiti un mic buget sa promovezi postarile, iar dupa cum bine stiti, reach-ul organic a fost diminuat grav.

Incurajati inscrierea la o lista de newsletter cu un mic premiu periodic, chiar daca nu trimiteti emailuri acum, la un moment dat o puteti face, aici reach-ul este mult mai mare si in general conversia este superioara. Ramane in continuare valabil ceea ce spuneam acum un an, focus pe variantele de mobil: asigurati-va ca reclama voastra se vede ok pe mobil, asigurati-va ca magazinele pe care le promovati asigura o navigare placuta si permite comenzi intuitive pe dispozitivele mobile.

LM: Şi acum o întrebare în legătură cu platformele? Ce recomanzi: Profitshare sau 2performant?

Nu am de ce sa recomand ceva anume si nu trebuie sa va limitati la una dintre ele. In functie de magazine si de instrumentele de promovare care le doriti, lucrati cu ambele fara probleme.

LM: Când ar trebui să alegem 2performant şi când profitshare?

Diferenta majora este data de existenta eMAG in Profitshare, indubitabil magazinul numărul 1 pe piata romaneasca online, dar in 2Performant gasiti Vodafone sau Carrefour de exemplu, campanii care ofera oportunitati majore.

Cum spuneam anterior, puteti folosi ambele platforme.

LM: Ceva mai personal acum: Care au fost cele mai importante 3 dificultăţi de care ai avut parte în afiliere?

In cel putin doua randuri m-am lovit de lipsa capitalului, am rulat campanii care functionau extraordinar, cu randament de 3/4x (suma investita versus profit) dar am fost limitat de capital. Trebuie constientizat ca afilierea implica investitia voastra azi, iar profitul il obtineti peste 2-3 luni in functie de flux, ori in cazul unor anumite valori superioare, poate fi o problema.

Binenteles exista probleme la nivel de advertiser, care inca nu inteleg cum functioneaza marketingul afiliat sau care pur si simplu nu comunica cu afiliatii.

LM: 3 Sfaturi pentru cei care vor să se apuce de afiliere în 2015?

Va apucati doar daca aveti timp si chef de munca. Incercati sa incepeti un domeniu la care va pricepeti sau acordati suficient timp sa faceti research.

Partea de continut/scriere articole este gratuita, dar dureaza si necesita cunostinte de SEO (macar la nivel de pagina). Daca exista un capital, puteti incerca promovarea via Facebook, implicand diverse feluri de adresare, nise de public si sume mici/modice.

LM: Un mesaj pentru cititorii laurentiumihai.ro

Nu va imaginati ca sunt un guru in IT, sunt inginer de instalatii la baza si am profesat pana in 2008, nu am studii de IT, de altfel sunt atehnic inclusiv in acest moment, nu am idee cum sa pun un site live 🙂

Dar am fost cel cu idei bune si, cel mai important, cu idei noi. Asta trebuie sa aveti si voi, pentru ca tehnic, veti gasi intotdeauna persoane dispuse sa va ajute cu costuri mici.

LM: Mulţumesc pentru interviu!

Multumesc si eu!

Ai nevoie de ajutor în gestionarea finanțelor personale și a investițiilor? Hai să discutăm într-o ședință de consultanță..

Ai găsit informații prețioase care te-au ajutat? Fă-mi cinste cu o cafea ca să-mi pot continua activitatea Fac cinste cu o cafea!.