Private banking se referă la servicii bancare, investiții și alte servicii financiare furnizate de bănci unor persoane cu valoare mare netă, cu niveluri ridicate de venituri sau active importante.
Termenul „privat” se referă la serviciul pentru clienți prestat pe o bază mai personală decât la serviciile de vânzare pe piața de masă, de obicei prin intermediul consilierilor dedicați. Nu se referă la o bancă privată.
Aceste servicii constau în preluarea de depozite și plăți, gestionarea discreționară a activelor, brokeraj, servicii de consultanță fiscală limitată și unele servicii de bază de tip concierge, oferite de un singur manager de relații desemnat.
Acest manager se ocupă de totul, de la luarea unui credit ipotecar până plata facturilor.
Alte servicii incluse: consultanță pentru strategii de investiții și planificare financiară, gestionarea portofoliului, opțiuni de finanțare personalizate, planificare pentru pensionare și transmiterea averii generațiilor viitoare.
Confidențialitatea este avantajul principal al serviciilor private banking. Tranzacțiile cu clienții și serviciile furnizate rămân de obicei anonime. Băncile private oferă adesea soluții proprii adaptate, care sunt păstrate confidențial pentru a împiedica concurenții să atragă un client proeminent cu o soluție similară.
Clienții serviciilor private banking primesc, de obicei, prețuri reduse sau preferențiale la produse și servicii. De exemplu, aceștia pot primi condiții speciale sau rate ale dobânzii prime la credite ipotecare, împrumuturi specializate sau linii de credit.
Conturile lor de economii sau de pe piața monetară pot genera rate de dobândă mai mari și pot fi scutite de anumite taxe.
De asemenea, clienții care operează proiecte de import-export sau își desfășoară activități de peste mări ar putea opera la un curs de schimb valutar mai favorabil.