Prag de rentabilitate – Ce este pragul de rentabilitate

Pragul de rentabilitate este un indicator de business foarte important pe care orice antreprenor ar trebui să îl aibă în vedere și reprezintă acel nivel de business la care veniturile totale pentru un produs sunt egale cu cheltuielile totale.

Pragul de rentabilitate se depășește atunci când veniturile prognozate sunt mai mari decât costurile totale estimate, când pierderea se termină și profitul începe să se acumuleze.

Acesta este punctul în care o afacere, un produs sau un proiect devine viabil financiar.

Pragul de rentabilitate trebuie analizat atunci când se lansează o nouă afacere, când se planifică lansarea unui nou produs sau un serviciu sau atunci când compania generează chetuieli suplimentare.

Astfel, este nevoie de o estimare a pragului de rentabilitate atunci când se modifică elemente financiare precum prețurile de vânzare, numărul de salariați, diverse chetuieli cu utilitățile, marketingul, materiile prime. 

Vrei să citeşti şi alte articole de educaţie financiară? Hai în grupul Totul despre Bani de pe Facebook.