Stăteam ieri de vorbă cu Cosmin de la buna-ziua.ro despre un proiect nou şi din vorbă în vorbă am început să discutăm despre costurile birourilor din Bucureşti pentru un antreprenor sau pentru un freelancer care tot ce are nevoie este de un laptop şi de un spaţiu cât se poate de mic.
Am început să discutăm de costurile unui birou dacă îţi doreşti să închiriezi unul. În medie un birou format dintr-o cameră într-o clădire de birouri este de 150-200 de euro la care s-ar adăuga şi utilităţile. – dacă mă întrebi pe mine, este mult prea mult pentru cineva la început de drum.
Următoarea variantă ar fi să alegi un HUB (În Bucureşti, Cluj, Braşov, Iaşi şi Timişoara sunt câteva deschise). La această alegere partea bună ar fi că faci parte dintr-o comunitate din care poţi beneficia de mai multe opţiuni. La nivel de costuri, pentru o lună în care să mergi în fiecare zi la birou costul ar fi undeva la 120 de euro prin Bucureşti (mai puţin la HUB-urile din ţară) – dacă mă întrebi pe mine, este destul de mult şi această opţiune pentru cineva la început de drum care nu are un venit fix.
A treia variantă ar fi să lucrezi de acasă. Cea mai ieftină metodă, însă pentru mulţi nu este şi cea mai productivă. Aici apar problemele că nu simţi care este timpul petrecut la muncă şi care este timpul liber. În cele mai multe cazuri, persoanele care aleg să lucreze de acasă, ajung să-şi dedice întregul timp muncii şi nu prea mai fac diferenţa între relaxare şi muncă. S-ar putea să nu fie prea bine pentru sănătatea lor. – dacă mă întrebi pe mine, este ieftin, dar nesănătos şi neproductiv.
A patra variantă ar fi să lucrăm din diferite baruri. Este o idee şi asta, însă ce facem dacă avem o zi lungă de muncă? Ne cumpărăm băuturi foarte multe şi ne mutăm dintr-un bar în altul? – dacă mă întrebi pe mine, nu este o variantă prea bună.
Acum am ajuns şi la discuţia pe care am avut-o ieri cu Cosmin o idee de birou ieftin in Bucuresti si nu numai.
El a venit cu ideea pentru cei care vor să lucreze ca freelanceri să-şi „mute” biroul la bibliotecile publice din oraş. La început am început să zâmbesc, însă mi-am dat seama că este o idee foarte bună pentru la început de drum.
De ce?
Pentru că:
- Este destul de linişte, iar mediul este unul productiv (aproape ca într-un HUB);
- Ai utilităţile asigurare;
- Ai internet destul de bun – Dacă vrei ceva în plus, îţi poţi lua un stick de net;
- Ai acces la mii de cărţi 🙂 (pentru că educaţia trebuie să continue mereu);
- „biroul” este situat în centru oraşului.
Şi cel mai important accesul pentru o lună în bibliotecă este extrem de ieftin. Costul ar fi undeva la 20-50 de lei pe lună în funcţie de oraş.
Găseşti AICI costurile pentru biblioteca din Bucureşti.
Acestea fiind spuse. De ce să facem eforturi mari să ne închiriem un birou care nu face altceva decât să scadă profitul în loc să căutăm varianta cea mai ieftină pentru startul activităţii.
În timp, dacă activitatea creşte, ne putem închiria foarte uşor şi un birou doar al nostru. Până atunci ne putem desfăşura activităţile în locurile ieftine oferite de către minunatele noastre biblioteci.
Spune-mi ce părere ai despre această idee? Crezi că ar merita testată?