Jim Collins este co-autorul cărții „Excelența în afaceri„, bestseller ce s-a vândut în peste 4 milioane de exemplare până la această dată.
Au trecut mai mult de 10 de ani de la această carte de succes și autorul vine cu o nouă carte, scrisă alături de Morten Hansen, „Drumul către excelență„, o carte care este, după părerea mea, mult mai bună decât prima.
Cartea nu reprezintă un ansamblu de teorii ce te plictisesc și din care nu ai ce învăța ci exemple practice și reale ale unor companii de succes.
Mai precis, cei doi autori se concentrează asupra a 8 perechi de companii competitive ce au avut, mai mult mai puțin, același punct de plecare, dar unele au un mare succes și altele nu.
Ei le analizează și ne prezintă motivele pentru care unele sunt mai de succes că altele. Iată cele 8 perechi:
- Southwest Airlines vs PSA (companii de transport)
- Progessive Insurance vs Safeco (companii de asigurări)
- Stryker vs USSC (producători de echipamente și mașinării)
- Intel vs AMD (producători de microprocesoare)
- Microsoft vs Apple
- Amgen vs Genentech (biotehnologie)
- Biomet vs Kirschner (producători de echipamente medicale)
Prin această carte, Collins distruge multe mituri existente. Companiile care au succes nu sunt mai rapide și inovative decât altele. De fapt cred că una dintre cele mai importante lecții este că inovația nu întotdeauna îți asigură cea mai bună cale către succes.
Ne face cunoștință cu o serie de concepte despre care autorul crede că sunt caracteristici prezente la companiile de top. Va las să le descoperiți singuri, sper că v-am stârnit curiozitatea.
Cartea această este o carte inspirațională și practică, mai ales pentru vremurile acestea tulburi.
Cercetările autorilor au început în anul 2002, și cartea apare în urma a 10 de ani de cercetări. A cules date, a analizat reacții, a observat cum procedează anumite companii în fața crizei economice și în fața problemelor.
Întrebarea ce stă la baza cărții este: De ce unii reușesc să răzbească în fața haosului și în fața nesiguranței, dar alții nu?
Concluzia lui Collins este că ”Norocul nu este o strategie”, și că succesul este determinat și de modul cum se pregătește o companie atât pentru noroc dar și pentru ghinion.
Dacă ai o afacere deja sau ești pe cale să îți dezvolți una, te vei bucura că ai dat peste această carte. Poți extrage nenumărate idei și să îți pui la cale o strategie care să te ajute să ai succes, așa cum este el definit de către tine.
Cartea o poţi găsi uşor pe:
Succes la citit!
Laurentiu Mihai