Cred că acest articol o să ajute multe persoane să-şi cunoască drepturile atunci când îşi programează un zbor, iar din diverse motive acesta este anulat sau are întârziere. Pentru aceste lucruri, poti cere despagubiri de pana la 600 euro.
Ce îţi voi recomanda mai jos nu va fi ca tu să întocmeşti o plângere, să te judeci cu compania aeriană şi să ceri o parte de bani.
Poti solicita sume de bani pentru:
- Despagubiri zbor intarziat pana la 300 euro
- Despagubiri zbor anulat pana la 600 euro
- Despagubiri zbor supra aglomerat pana la 300 euro
- Despagubiri pentru pierdere zborurilor conexe de pana la 600 euro
- Despagubiri pentru refuzuri de imbarcare de pana la 600 euro
- Despagubiri pentru daune bagaje de pana la 300 euro
Mai jos voi recomanda 3 site-uri/startup-uri care fac ele totul pentru tine cand soliciti despagubiri, tu doar să le semnalezi problema şi să le oferi informaţiile de bază.
Legat de plată, ei îşi vor lua comision din câştigul avut de la compania aeriană. Comisionul este undeva la 20-25% din despăgubirile realizate.
Acum să revin cu o recoamndare de aplicatie care te vor ajuta să obţii desbăgubiri de la companiile aeriene care nu îşi fac bine treaba.
Tot ce trebuie să faci este să ai un zbor anulat sau intarziat, iar după tu poţi lua legătura cu ei.
Recomandare website
airhelp.com – Companie internationala cu sediu in Romania – cei mai buni dupa parerea mea
Airhelp.com este mai de folos pentru zborurile internaţionale fiind şi o afacere cu mai multă experienţă dintre cele de mai sus. O recomand pentru ca este cea care m-a ajutat in demersurile mele de a obtine despagubiri zbor intarziat pe care l-am avut.
Ei deja sunt recunoscuţi în întreaga lume şi au ajutat mii de oameni să fie despăgubiţi.
Poţi obţine până la 600 de euro în funcţie de orele de întârziere.
Uite un tabel în legătură cu sumele pe care le poţi solicita:
Pentru mai multe detalii, te invit să intri pe site-ul lor şi citeşti toate informaţiile:
Ai avut un zbor întârziat sau anulat? Click pentru a solicita despagubiri
Acum vreau să-ți ofer toate detaliile cu privire la Cum poti obtine despagubiri daca zborul tau este anulat sau a intarziat:
Despagubiri pentru Zbor Anulat
Despagubiri Zboruri anulate în UE
În cazul în care călătoriți spre sau din Uniunea Europeană, este important să aveți în vedere câteva lucruri cu privire la zborul vostru.
În primul rând, prezentați cartea de îmbarcare, dar și alte documente de călătorie. Dacă nu aveți o astfel de carte de îmbarcare, puteți prezeta orice alt document de călătorie care conține codul de rezervare. Acest număr va fi alocat rezervarii dvs. de zbor de către compania aerina, acest cod fiind format din șase caractere. Caracterele pot include atât litere, cât și cifre.
Întrebați mereu de ce a fost anulat zborul. Cu cât motivul este mai specific, cu atât va fi mai bine. Cereți mai multe detalii, în cazul în care compania menționează că motiv circumstanțe operaționale sau deficiențe în siguranța zborului. Această informație este importantă, de aceea țineți cont de ea.
Solicitarea unui alt zbor către destinația dorită, aste un alt lucru pe care trebuie să-l faceți. Dacă nu va mai doriți să continuați călătoria, atunci aveți posibilitatea de a primi o rambursare sau un bilet de zbor retur către destinația voastră inițială, în cazul în care acest lucru este necesar.
Ora la care ați ajuns la destinație trebuie și ea notată. Ea reprezintă ora la care avionul se află la poartă de debarcare, iar ușile acestuia sunt deschise.
Solicitați companiei aeriene să va ofere atât mâncare, cât și băuturi răcoritoare. Compania de zbor trebuie să va ofere aceste lucruri, ele fiind o necesitate pentru toate persoanele care sunt obligate să aștepte, din vina lor.
Mai puteți solicitia companiei aeriene să va ofere și o camera de hotel, atunci când trebuie să așteptați un zbor alternativ. Compania trebuie astfel să va acopere costurile necesare pentru cazare, dar și cele dinspre și la aeroport.
Pastrati mereu chitanțele, mai ales în situația în care zborul anulat va creează costuri adiționale. Chiar dacă vorbim despre pierderea zborului sau a unei rezervări deja plătite, pasagerii își pot recupera costurile cauzate de întreruperea zborului. O altă idee bună este să verificați dacă anularea zborului este eligibilă pentru compensare.
Despagubiri Zboruri anulate în SUA
Atunci când vine vorba despre zborurile anulate, calatorii din Statele Unite, nu au foarte multe drepturi, cu toate acestea, puteți urmări anumite lucruri.
Prezentați cartea de îmbarcare, dar și alte documente de călătorie. În cazul în care nu aveți o carte de îmbarcare, puteți prezența orice alt document de călătorie. Codul de rezervare este un număr alocat zborului vostru de către compania aeriană. Acest cod este format din șase caractere, acestea incluzand litere, dar și cifre.
Solicitați un alt zbor către destinația voastră, iar dacă acest lucru nu este posibil solicitați rambursarea costului biletului.
Chiar dacă nu e obligată să ofere ceva, puteți negocia o compensație cu compania pentru inconveniențele suferite. Zborurile internaționale care includ și o escală în UE, au drepturi adiționale, acestea fiind prezentate anterior.
Despagubiri la Anularea zborurilor internaționale
În acest caz, va trebui să prezențați cartea de îmbarcare, dar și alte documente de călătorie. Mai puteți obține și documentul de călătorie care prezintă codul de rezervare. Acest număr este alocat rezervarii zborului vostru de către compania aeriană, acest cod fiind format din șase caractere, ele incluzând litere, dar și cifre.
Întrebați de ce a fost zborul anulat, iar cu cât un motiv este mai specific, cu atât mai bine. Este important să aflați cu exactitate motivul astfel încât să puteți face o reclamație.
Solicitați un zbor către destinația voastră sau dacă acest lucru nu este posibil, solicitați o rambursare a costului biletului.
Păstrați mereu chitanțele, dacă zborul anulat va creează costuri adiționale, astfel încât să puteți fi despăgubiți.
Ai avut un zbor întârziat sau anulat? Click pentru a solicita despagubiri
Despagubiri pentru Pierdere Zboruri Conexe
Pierderea conexiunii la zborurile din UE
În cazul în care zburați dinspre sau spre Uniunea Europeană, există mai multe lucruri de avut în vedere în cazul în care ați ratat conexiunea.
- Asigurați-vă că zborurile nu sunt achiziționate individual și sunt pe aceeași rezervare
Dacă ați rezervat zborurile individual, veți pierde dreptul la despăgubiri în cazul în care pierdeți zborul de legătură.
- Verificați dacă întârzierea la destinația finală a fost una mai lungă de trei ore
Pentru a cere despăgubiri, trebuie să va asigurați că întârzierea la destinația finală trebuie să fie mai lungă de trei ore.
- Întrebați de ce zborul a fost decalat
Este cât mai bine să primiți un motiv cât mai detaliat cu privire la întârzierea zborului. Atunci când compania va spune că aceste probleme se datorează problemelor de siguranță a zborului sau a circumstanțelor operaționale, atunci cereți mai multe detalii cu priire la aceste lucruri. Dacă doriți să înaintați o reclamație, aceste detalii sunt importante.
Există și unele situații ce pot fi numite circumstanțe extraordinare și anume condițiile meteorologice extreme, greve sau urgente medicale, iar dacă aceste circumstanțe au loc, atunci ele sunt privite ca fiind în afara controlului companiilor aeriene. Același lucru este valabil și în cazul restricțiilor de control ale traficului aerian precum actele de sabotaj, defecțiuni neprevăzute ale radarului sau terorism. Companiile aeriene au în vedere doar lucrurile ce pot fi controlate.
– Verificați validitatea reclamației gratuit, pentru a vedea dacă zborul de conexiune pierdut va va da dreptul la despăgubiri
Pierderea conexiunii la zborurile din SUA
Călătorii din Statele Unite nu au multe drepturi atunci când vine vorba despre conexiunile pierdute, dar dacă zborul are legătură cu Europa, e posibil să aveți dreptul la despăgubiri.
- Nu aruncați biletul de îmbarcare și nici un alt document de călătorie
Dacă nu mai aveți biletul de îmbarcare, puteți utiliza orice document de călătorie cu un număr de referință al rezervarii. Acest număr este alocat rezervarii pentru zborul respectiv, el fiind un cod format din șase cifre. Acest cod poate include litere și numere.
- Există posibilitatea negocierii cu compania pentru a obține despăgubiri
Deși companiile aeriene din SUA, nu sunt obligate să ofere ceva, nu ar strica să întrebați totuși. Dacă nu va deranjează să va targuiti puțin, veți putea obține ceva pentru problemele cauzate, mai ales dacă sunteți un pasager frecvent.
- Verificați dacă o parte a zborului de legătură este în Europa
Zborurile între două orașe din SUA nu mai sunt acoperite de reglementările UE, chiar dacă transportatorul este același. Va trebui astfel să verificați dacă zborul este legat de UE sau nu, pentru că dacă veți pleca din UE și veți ajunge în SUA, atunci zborul va fi acoperit de reglementările UE.
- Verificați validitatea reclamației, petru a vedea dacă zborul de conexiune pierdut va da și dreptul la despăgubiri
Conexiuni pierdute la zboruri internaționale
Lucrurile pe care va trebu să le faceți în cazul unui astfel de zbor sunt destul de asemănătoare cu precedentele.
În primul rând, nu va trebui să aruncați biletul sau nici un alt document de călătorie. Dacă nu mai aveți biletul, puteți utilza orice document de călătorie cu un număr de referință al rezervarii. Un astfel de număr este alocat rezervarii pentru zborul respectiv, el fiind un număr format dintr-un cod de șase cifre, care includ și litere, dar și numere.
Întrebați de ce zborul vostru a fost decalat, iar motivul ar trebui sa fie unul cât mai detaliat. Informațiile pe care le veți primi sunt importante mai târziu, pentru că vor putea fi utilizate ulterior, atunci când doriți să înaintați o reclamație.
Circumstanțele extraordinare cum ar fi condițiile meteorologice extreme sunt privite că fiind în afara controlului companiei aeriene. Același lucru este valabil și pentru actele de sabotaj, defecțiunile radarului aeroportului sau actele de terorism.
Chiar și în acest caz trebuie păstrate toate chitanțele, în cazul în care zborul anulat vă creează costuri adiționale. Aceste documente doveditoare va vor ajută să obțineți despăgubirea pentru pierderea zborului de legătură. Verifcați și dacă o parte a zborului este în UE pentru a fi siguri că veți putea beneficia de despăgubiri în cazul în care pierdeți o conexiune.
Ai avut un zbor întârziat sau anulat? Click pentru a solicita despagubiri
Despagubiri pentru Pierdere Zboruri Intarziate
Zbor Intarziat in Uniunea Europeana
Atunci când te afli într-un zbor în Uniunea Europeană, trebuie să faci anumi lucruri daca avionul tau are întârzieri:
1. Prezentați documentele de călătorie și cartea de îmbarcare
În cazul în care nu aveți o carte de îmbarcare, puteți prezența orice alt document de călătorie care conține codul de rezervare. Numărul acesta este alocat rezervarii zborului vostru, de către compania aeriană, acest număr fiind un cod format din șase caractere. Printre caracterele ce pot fi incluse se numără atât litere, cât și cifre.
2. Întrebați care este motivul întârzierii zborului
Dacă motivul este unul specific, cu atât mai bine. Cereți mereu mai multe detalii în cazul în care compania oferă că motiv circumstanțe operaționale sau deficiențe în siguranța zborului. Aceste detalii sunt importante pentru că în funcție de ele, va puteți decide dacă această companie este vinovată de întârzierea zborului.
3. Notați ora la care ați ajuns la destinație
Notați ora la care ați ajuns la destinație, ora nefiind cea în care roțile avionului ating pista de aterizare, ci ora la care avionul se află la poarta de debarcare, iar ușile sunt deschise. În cazul în care întârzierea este mai mare de 3 ore, atunci veți avea dreptul de compensare.
4. Solicitați companiei aeriene să va plătească băuturile răcoritoare și mâncarea
Atunci când sunteți nevoiți să așteptați la aeroport mai mult decât este planificat, solicitați companiei aeriene să vă ofere mâncare și băuturi răcoritoare în timpul așteptării. Acest lucru nu va însemna ospitalitate, ci va fi o adevărată necesitate.
5. Nu acceptați ofertele care v-ar anula drepturile
Este un lucru important să nu semnați nimic și să nu acceptați astfel de oferte ce nu vor face decât să vă anuleze drepturile. Printre aceste oferte se pot afla și lucrurile precum voucherele de călătorie și alte gratuități. Deși ele pot suna atrăgător, nu uitați că dacă acceptați orice fel de oferta, nu veți mai avea drept de compensare.
6. Dacă întârzierea este de peste 5 ore, alegeți să renunțați sau să așteptați
În cazul în care nu va mai doriți să continuați călătoria datorită întârzierii, aveți posibilitatea de a vi se rambursa valoarea biletului și de a primi un bilet pentru un zbor retur către punctul de plecare, fără nici un cost suplimentar.
7. Solicitați companiei aeriene oferirea unei camere de hotel
Dacă sunteți nevoiți să rămâneți peste noapte, în așteptarea zborului alternativ, solicitați companiei aeriene să va acopere costurile necesare pentru cazare, dar și pe cele pentru transport la și de la aeroport, în cazul în care acest transport este necesar.
8. Dacă zborul întârziat va costă bani în plus, păstrați toate chitanțele
Chiar dacă este vorba despre o rezervare abia plătită, a unei mașini închiriate sau alte costuri neașteptate, pasagerii zborurilor internaționale și cei din cadrul UE, trebuie să își poată recupera toate costurile cauzate de întârzierea zborului respectiv.
9. Verificați dacă întârzierea zborului este eligibilă pentru compensare
Verificați toate detaliile despre întârzierea zborurilor în UE și veți află mai mutle despre drepturile voastre că pasager aerian.
Ce se întampla daca zborul in SUA intarzie?
În cazul în care zborul în interiorul Statelor Unite întârzie, prezentați cartea de îmbarcare și alte documente de călătorie. Solicitați mâncare, apă și pauze la toaletă în cazul în care au loc întârzieri pe pista de decolare.
Compania trebuie să va pună la dispoziție aceste drepturi în decurs de 2 ore.
După 3 ore, trebuie să va permită debarcarea, în cazul în care nu există un motiv întemeiat pentru a nu se face debarcarea. Negociați cu compania aeriană o compensație pentru inconveniențele suferite.
Daca zborul international intarzie?
În mod similar, dacă zborul internațional întârzie, prezentați cartea de îmbarcare și alte documente de călătorie.
Întrebați de ce vă întârzie zborul, iar cu cât motivul va fi unul mai specific, cu atât va fi mai bine. Păstrați chitanțele în cazul în care zborul întârziat vă va costă bani în plus.
Veți avea astfel șanse mai mari de a vă recupera costurile cauzate de întârzierea zborului.
Ai avut un zbor întârziat sau anulat? Click pentru a solicita despagubiri
Care este costul unei companii care se ocupă de tot acest proces?
Este un comision doar asupra sumei pe care ei o obţine de la companiile aeriene.
Nu vei fi taxat dacă ei nu vor reuşi să obţină despăgubirea zborului!
Costul lor este de 25% din suma obţinută. Dacă vei obţine 250 euro, ei îşi vor păstra 25% din această sumă, iar restu o să vină la tine.
Este un cost foarte bun atâta timp cât tu nu te vei ocupa prea mult de tot acest proces. Este necesar doar să trimiţi mai multe deta personale şi detalii despre zborul în cauză.
Legat de aeroportul din Bucureşti, să ştii că are un scor de calitate de doar 6,9 – ceea ce înseamnă că sunt şanse extrem de mari ca zborurile tale să fie anulate/întârziate.
Toate drepturile pe care le ai asupra zborurilor le poţi citi de AICI.
Airhelp.com – De ce?
- Pentru că sunt prezenţi la nivel internaţional, în peste 30 de ţări.
- Au experienţă de peste 10 ani.
- Şi, cel mai important, au peste 5 milioane de clienţi fericiţi.
Dacă zborul tău are întârzieri, te invit să discuţie cu cei de la airhelp şi să vezi dacă e pot ajuta în tot acest proces.