Crowdfunding reprezintă utilizarea unor cantități mici de capital de la un număr mare de persoane pentru a finanța o nouă activitate de afaceri.
Crowdfunding-ul aduce investitorii și antreprenorii împreună, cu potențialul de a crește antreprenoriatul prin extinderea grupului de investitori dincolo de cercul tradițional de proprietari, rude și capitalisti de risc.
În majoritatea țărilor se aplică restricții pentru cine poate finanța o afacere nouă și cât de mult li se permite să contribuie deoarece atât de multe afaceri noi eșuează încât investitorii lor se confruntă cu un risc ridicat de a-și pierde finanțările.
Crowdfunding-ul a creat posibilitatea antreprenorilor de a strânge sute de mii sau milioane de dolari de la oricine are bani să investească.
Inițial, a fost utilizat pentru a finanța o gamă largă de proiecte antreprenoriale cu scop lucrativ, precum proiecte artistice și creative, cheltuieli medicale, călătorii și proiecte de antreprenoriat social orientate către comunitate.
Crowdfunding-ul bazat pe acțiuni crește în popularitate, deoarece permite companiilor startup să strângă bani fără a renunța la controlul investitorilor de capital de risc.
De asemenea, oferă investitorilor posibilitatea de a câștiga o poziție de capitaluri proprii.