Unicorn este un termen utilizat în industria capitalului de risc pentru a descrie o companie de start-up cu o valoare de peste 1 miliard de dolari.. Numele a fost atribuit pentru a pune accent pe raritatea acestori afaceri start-up.
Valoarea companiilor unicorn se bazează, în general, pe modul în care investitorii și capitaliștii de risc simt că vor crește și se vor dezvolta, astfel că totul se reduce la prognoze pe termen lung.
Aceasta înseamnă că evaluările lor nu au nicio legătură cu modul în care își desfășoară activitatea financiar.
De fapt, multe dintre aceste companii generează rar profituri atunci când primează.
În acest tip de companie, investitorii și firmele de capital de risc adoptă strategia „get big fast” ceea ce înseamnă o extindere în ritm rapid prin runde mari de finanțare și o reducere a prețurilor pentru a obtine un avantaj și a îndepărta concurența cât mai rapid.
Multe companii unicorn au fost create prin achiziții de la mari companii publice.
Într-un mediu cu o rată a dobânzii scăzută și cu o creștere lentă, aceste companii se concentrează pe achiziții în loc să se concentreze pe cheltuielile de capital și dezvoltarea de proiecte de investiții interne.
Companiile unicorn profită de boom-ul noii tehnologii din ultimul deceniu pentru a obține acest statut. Odată cu explozia social media și accesul milioanelor de oameni care utilizează această tehnologie, acestea au capacitatea de a-și extinde afacerile mai repede ca oricând.