Ghid infiintare firma: Pasii necesari pentru infiintare firma

infiintare firma

Ghid infiintare firma

Anul trecut, pe vremea aceasta, am realizat un ghid infiintare PFA care a avut un mare succes. Cu toţi ne dorim să fim proprii noştri şefi şi totul începe de la un PFA (Persoană Fizică Autorizată).

Pe măsură ce afacerea creşte, trebuie să ne gândim şi la forma juridică cea mai avantajoasă. În articolul Ce sa aleg pentru un start-up? PFA sau SRL am vorbit despre avantajele şi dezavantajele acestor 2 forme juridice. Am tras concluziile că PFA este mai mult pentru un freelancer iar SRL poate fi considerată o firma în adevăratul sens al cuvântului.

O dată cu creşterea firmei ne gândim tot mai mult la infiintarea unui SRL. În următoarele rânduri ţi-am pregătit un ghid practic de infiintare firma, într-un timp record, pentru a evita drumurile lungi şi dese la Registrul Comerţului.

Ghidul conţine toţi paşii pe care trebuie să-i urmeze o persoană pentru a infiinta un SRL şi îţi este explicată fiecare cerere pe care trebuie să o completezi în acest scop.

În ghid de infiintare firma vei afla informaţii despre următoarele:

  1. Actele necesare infiintarii firmei;
  2. Locurile unde trebuie mers în scopul realizării dosarului de înfiinţare;
  3. Bani necesari pentru fiecare pas;
  4. Durata pentru dobândirea diferitelor dovezi;
  5. Paşii cei mai eficienţi pentru realizarea dosarului;
  6. Alte sugestii.

 Ghid infiintare firma: Pasii necesari pentru infiintare firma

 I. Actele Necesare pentru Infiintarea firmei

Primul şi primul lucru pe care trebuie să-l faci este să ştii care sunt actele necesare pentru dosarul de infiintare firma. Lista cu actele necesare o poţi găsi AICI.

Pentru a intra în posesia actelor trebuie să mergi mai întâi la Registru Comerţului din oraşul tău şi să ceri la Biroul de Informaţii toate declaraţiile privind infiintarea unui SRL.

Dacă nu vrei să mergi, poţi să le descarci gratuit de pe site-ul Oficiului Naţional al Registrului Comerţului la secţiunea Formulare -> Inregistrare persoane juridice.

II. Verificarea Disponibilităţii Denumirii

După ce ai aflat care sunt actele, urmează primul pas de realizat, acela de a rezerva numele viitoarei tale firme.

Împreună cu o Cerere de verificare  a disponibilităţii denumirii firmei şi a rezervării acesteia completată cu mai multe variante de denumire (din experienţă îţi spun că trebuie să-ţi pregăteşti cel puţin 5 variante de denumire) şi cu taxa plătită pentru această acţiune în valoare de 40 de lei te prezinţi la biroul de rezervări de denumiri. Durata de dobândire a Dovezii verificării disponibilităţii şi rezervării firmei este în jur de 2-3 zile.

Dovezii verificării disponibilităţii şi rezervării firmei trebuie ataşată la dosarul de infiintare firma in original.

III. Stabilirea Sediului Social

Un proces pe care îl poţi face în paralel cu toţi paşii pentru realizarea dosarului de infiintare firma.

În primul rând, ai nevoie să-ţi cauţi un sediu social. Aceasta poate fi o casă sau un apartament, personal sau închiriat. Indiferent de tipul sediului social este nevoie de Cartea Funciară a acestuia. Acesta se obţine de la Agenţia Naţională de Cadastru şi publicitate imobiliară, costă 20 de lei şi durează în medie 5 zile pentru a-l obţine.

Următoarea fază, este trecerea pe numele firmei a sediului social. Acest lucru se poate face cu ajutorul unui contract de inchiriere sau a unui contract de comodat (în ataşamente ai modele de contracte). Acest contract trebuie realizat între deţinătorul imobilului şi firma (Denumirea aleasă la Pasul nr.II).

Pe lângă acest contract în original, în dosar trebuie completată o Cererea de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social. Aceasta se obţine de la Biroul de Informaţii din cadrul Registrului Comerţului şi trebuie depusă în variantă originală.

Alături de cerere şi de contract se plăteşte o taxă judiciară de 4 lei pentru validarea şi înregistrarea contractului de comodat sau de închiriere.

Atenţie! În cazul în care sediul social este un apartament, eşti nevoit să completezi şi o Cerere aprobată de vecinii şi administratorul blocului. Trebuie să primeşti semnături de la toţi vecinii din jurul apartamentului tău (de sus, de jos, din stânga şi din dreapta imobilului) şi a administratorului.

Toate aceste Cereri şi Declaraţii privind sediul social trebuie ataşate la dosarul de infiintare firma în forma originală.

 IV. Redactarea Actului Constitutiv

Următorul pas reprezintă redactarea Actului Constitutiv al societăţii.

Actul Constitutiv trebuie să conţină următoarele informaţii: datele de identificare a asociatului/asociaţilor, forma de organizare, denumirea societăţii primită la pasul nr.I, specificarea sediului social, sediul secundar (în cazul în care există mai multe puncte de lucru), obiectul de activitate principal şi activităţile secundare, Capitalul social şi cota de participare a asociaţilor la profit şi pierdere, desemnarea administratorului care are un mandat pe o perioadă stabilită de asociaţi ce poate fi nelimitată sau limitată.

Atenţie! mare grijă la CAEN-uri deoarece numai pe baza acestor CAEN-uri vei putea realiza venituri. O listă cu CAEN-uri valabile în 2013 poţi găsi AICI. De preferat este să adaugi mai multe CAEN-uri pentru o eventuală extindere a obiectului de activitate.

Capitalul social al unui SRL trebuie să fie de minim 200 lei, divizat în părţi sociale cu o valoare nominală de cel puţin 10 lei fiecare, iar fiecare asociat în parte poate să deţina un număr întreg de părţi sociale.

Două modele de Acte Constitutive poţi găsi AICI sau AICI.

Actul Constitutiv trebuie ataşat la dosarul de infiintare firma in formă originală.

 V. Realizarea Capitalului Social

A venit momentul în care asociatul/asociaţii trebuie să depună capitalul social. Acesta trebuie să fie de minim 200 de lei, divizat în părţi sociale cu o valoare nominală de cel puţin 10 lei fiecare.

Acest proces se poate face la orice bancă. Îţi recomand să alegi banca la care doreşti pe viitor să ai contul bancar curent. La bancă trebuie mers cu o variantă de act constitutiv pentru a realiza conform acestuia vărsămintele pentru capitalul social.

După ce sunt depuşi banii pentru capitalul social, vei primi o chitanţă ce reprezintă dovada efectuării vărsămintelor în condiţiile actului constitutiv.

Aceasta dovadă trebuie depusă în original la dosarul de infiintare firma.

VI. Completarea Declaraţiilor pe Propria răspundere

Următoarea etapă o reprezintă completarea declaraţiilor date pe propria răspundere de către asociaţi şi administratori din care să reiasă că îndeplinesc toate condiţiile legale pentru deţinerea acestori titluri.

Cererile necesare sunt:

  • Declaraţie pe propria răspundere dată în temeiul prevederilor art.15 ali 1 cu vedere la cunoştinţa că respectă prevederile legislaţiei;
  • Declaraţia privind publicarea în Monitorul Oficial;
  • Anexa 1: Referitor la înregistrarea fiscală;

Aceaste cereri şi anexe le puteţi cere în primul pas atunci când mergeţi pentru prima oară la Registrul Comerţului şi trebuie depuse în original la dosarul de infiintare firma.

Atenţie! Semnătura pe aceste documente se vor realiza în momentul în care se va merge la biroul de depunere a dosarului.

VII. Alte Documente

1. Specimenul de semnături se obţine în primul Pas şi se completează doar de către Administrator/Administratori. Semnătura trebuie pusă în faţa reprezentantului de la biroul de depunere a dosarelor de infiintare firme.

2. Copii după Cărţile de Identitate a Asociatului/Asociaţilor şi a Administratorului/Admimistratorilor (în cazul în care aceştia nu sunt şi Asociaţi) şi completat pe ele Numele şi Prenumele, Semnătură şi că acestea sunt conform cu originalele.

3. Completarea Cererii de Intregistrare SRL. Se opţine de la Ghişeul de informaţii de la Registrul Comerţului.

VIII. Ultimul Pas

După colectarea tuturor declaraţiilor completate din paşii anteriori şi realizării dosarului (dosar cu şină) de infiintare firma se merge la ghişeul de depunere a dosarului. După ce îl verifică, va trebui să treceţi prin ultima acţiune, aceea de a plăti taxa de înregistrea a firmei şi a tarifului de publicare în Monitorul Oficial.

Costul pentru înregistrare a SRL-ul diferă în funcţie de numărul asociaţilor şi anume: SRL cu asociat unic 350 de lei, SRL cu 2 asociaţi 400 de lei şi SRL cu 3 sociaţi – 450 lei.

Termenul de eliberare de la data depunerii dosarului este de 3-4 zile.

IX. Alte Informaţii

După ce vei obţine toate actele privind inregistrarea firmei, eşti nevoit să realizezi următoarele activităţi:

  1. Realizarea unei ştampile; (cost: aprox 100 RON în funcţie de numărul ştampilelor şi de calitatea acestora);
  2. Mers la ANAF (Agenţia Naţională de Administrare Fiscală) pentru a depunde Declaraţia 010 privind înregistrarea fiscală;
  3. Mers la bancă pentru a-ţi realiza contul curet;
  4. Realizarea de modele de facturi şi chitanţe speciale pentru firma ta.

X. Programul tau de facturare

La final trebuie sa te gandesti foarte serios la modul in care vei factura clientilor tai. Ca program de facturare eu folosesc facturis.ro (il poti testa gratuit daca vrei). Este cel mai simplu, complet si util program de facturare. Motivele pentru care eu am ales acest program gasesti in acest articol -> Recenzie Facturis.ro: Un program de facturi complet.

XI. Mult SUCCES

Urmează cel mai greu lucru, acela de a găsi clienţi şi de a realiza profit. Aici totul depinde de tine şi de cât de bun eşti în activitatea pe care o realizezi.

Articole de pe laurentiumihai.ro care te vor ajuta după ce îţi vei infiinta SRL-ul:

Aceştia sunt paşii pe care trebuie să urmezi pentru infiintarea unei firme. Legat de taxele de înregistrare, acestea pot varia, după caz, de la un oraş la altul. Taxele pe care le-am menţionat mai sus sunt aproximative.

În cazul în care doreşti să împarţi cu noi experienţele prin care ai trecut la infiintarea unui firme sau alte căi prin care ne putem infiintare un SRL mai rapid, îmi poţi lăsa un comentariu la acest articol.

De asemenea, pentru orice fel de întrebări, aştept comentariul tău și îţi voi răspunde în cel mai scurt timp posibil.

Alte ghiduri utile:

Share, Like şi Tweet să afle cât mai multe persoane de acest ghid de infiintare firma.

Articol Recomandat! Cum sa investi sa investesti pe bursa in mod gratuit!

Felicitări pentru că ai citit tot articolul. Dacă ţi-a plăcut, ajută-mă să-l promovez mai departe cu un share:

INTRĂ ÎN COMUNITATEA LAURENTIUMIHAI.RO