Cea mai bună carte pe care am citit-o în 2019 este, după cum mă aşteptam, o poveste antreprenorială.
În ultima perioadă, m-am orientat către biografii, memorii şi poveşti de succes. Extrag mult mai multe informaţii interesante dintr-o poveste oferită de un antreprenor decât dintr-o carte standard de antreprenoriat sau management.
Învăţăm cel mai bine din exemple practice, iar acest tip de cărţi sunt mai mult decât benefice.
Cartea Shoe Dog cuprinde povestea de start a ceea ce reprezintă în acest moment NIKE. Prezintă viaţa lui Phill Knight (personală şi profesională) de când a avut ideea de a vinde papuci de sport şi până când a ajuns lider mondial.
Cartea prezintă principalele activităţi pe care le-a făcut Phill între anii 1962 şi până în 1980 când Nike a devenit o forţă financiară.
Este povestea unui băiat, pasionat de alergat, într-o perioadă când alergatul nu era la modă, care şi-a dorit să schimbe mentalităţi cu privire la sport în ţara.
Având în vedere că nu a putut fi un atlet de top, visul lui a fost să sprijine sportul şi, pentru un moment, să vândă papuci japonezi în USA pentru că aceştia erau mai buni decât cei din Europa.
Pe vremea respectivă, Adidas şi Puma erau cele 2 companii cu cele mai mari vânzări în lume, iar el vroia o particică din ea.
S-a luptat extrem de mult, a vândut papuci japonezi timp de mulţi ani până când afacerile cu firma respectivă nu a mai funcţionat.
Uşor uşor, a început să gândească strategic şi vină cu brandul propriu, NIKE (în care vei afla şi motivul pentru care au ales acest nume).
A fost o persoană care în primul an a călătorit în toată lumea. În 1962 cred că a fost ceva nemaipomenit să trăieşti experienţa aceasta.
A pornit dintr-o familie medie şi a ajuns una dintre cele mai importante familii din lume.
O minte deschisă, dornică de a realiza ceva în viaţă şi de a trece peste orice obstacol, Phill şi colegii au adus această compania de la una de „garaj” la cea mai cunoscută companie de articole sportive din lume.
Mereu cu probleme financiare de cashflow, a reuşit să treacă peste nenumărate probleme care, pentru mulţi dintre noi, păreau de nerezolvat. Cartea se termină în anul 1980 atunci când compania NIKE şi-a luat „zborul”, problemele financiare s-au diminuat iar vânzările au explodat.
Nu aş vrea să ofer mai multe detalii pentru că ar fi foarte bine să le descoperi.
Cartea are aproximativ 500 de pagini, dar te asigur că se citeşte repede. Povestea îţi va capta atenţia şi vei dori să citeşti mai repede şi mai mult.
Carte o poţi găsi uşor aici:
Succes la bani
Laurenţiu Mihai