Astazi vom discuta despre o metodă care a început să ia foarte mult amploare şi în Romania. Folosind-o mulţi oameni, aceştia au anunţat deja câştiguri de zeci de mii de lei lunar şi sunt de părere că ar trebui să vorbim puţin despre ce poate să ne ofere o asemenea afacere.
Mai întai de toate să definim conceptul de marketing prin afiliere cu ajutorul următorului exemplu: Să zicem că te pricepi foarte bine la calculatoare şi foarte mulţi prieteni te sună să îti ceară părerea despre anumite componente PC.
Dacă reuşeşti să ajungi la o întelegere cu un magazin (online sau offline) în urma căreia să primeşti un procent din vânzările generate de prietenii tăi atunci poţi spune că esti afiliat pentru respectivul magazin. În altă ordine de idei afilierea este procesul prin care trimiţi clienţi către un anumit produs dintr-un magazin şi eşti plătit cu un procent din suma totală cheltuită de ei.
În mediul online totul este mai usor si nu trebuie să te deplasezi ca să faci inţelegeri cu nimeni pentru că ele au fost deja negociate şi astfel au apărut programele de afiliere.
Aceste programe sunt site-uri care îţi pun la dispoziţie diferite unelte cu care să promovezi acel ceva (care poate fi un magazin online, un anumit produs sau chiar un serviciu).
Cum are loc procesul de marketing prin afiliere?
După ce o să îţi faci cont pe o platformă de afiliere vei avea acces la tot felul de informaţii (ultimele promoţii sau cele mai vândute produse) şi la câteva instrumente de promovare.
Atunci când cineva te roagă să îi recomanzi un laptop bun, intri pe site-ul magazinului online şi cauţi laptopul care să se încadreze în bugetul prietenului tău …dar înainte de a-i trimite link-ul va trebui sa îl transformi într-unul personalizat.
Asta este o lecţie care trebuie învaţată: pentru ca sistemul să îşi dea seama de unde vine fiecare vizitator trebuie să foloseşti link-urile de afiliat. Printre instrumentele de pe orice platformă de afiliere se găseşte şi un generator de link-uri în care trebuie să scrii link-ul original iar el îţi va genera un link personalizat pe care îl poţi trimite prietenului tău.
Dacă persoana respectivă va da click pe link si va cumpăra, tu vei fi eligibil să primeşti un comision (care este undeva la 3% din valoarea produsului) pe care îl vei primi de îndată ce banii ajung în conturile magazinului online.
La ora actuală afilierea face parte din categoria de metode avansate şi unii sunt de părere că poate fi inaccesibilă persoanelor care nu deţin un site sau persoanelor care nu au cunoştinţe de marketing online dar adevărul este că doar îi limitează.
Într-adevăr dacă ai un site, cu vizitatori unici în fiecare zi, este mult mai uşor să faci bani în acest mod pentru că trebuie doar să pui un instrument pe site (Fie cu cele mai noi promoţii, cele mai vândute produse sau cu ce produse s-a cumparat în ultima perioadă de timp) şi să aştepţi ca vizitatorii tăi să observe respectivul instrument, să dea click şi să cumpere ceva.
În cazul în care şti câte ceva despre marketingul online nici măcar nu ai nevoie de un site pentru a trimite vizitatori pentru că se pot cumpăra. Pentru asta aveţi nevoie de plaftorme de publicitate precum Google Adwords sau Facebook Ads.
Ce fac aceste platforme de marketing afiliat?
În câteva cuvinte: Te ajută să faci bani.
Dacă optezi pentru Google Adwords, vei avea posibilitatea să afişezi o reclamă pe fond galben deasupra topului de 10 căutari la diferite căutari.
În acest caz va trebui să faci o analiză a cuvintelor cheie care pot avea legătura cu produsul pe care vrei să îl promovezi.
De exemplu, dacă promovezi un magazin online de electrocasnice cuvinte precum: televizoare ieftine, televizoare bune, televizoare, masină de spălat ieftină, calculator, sistem home cinema … ar putea fi profitabile.
Un lucru care trebuie ţinut minte este că va trebui să plăteşti o suma mică (caţiva cenţi) pentru fiecare click primit pe reclama ta aşa că este indicat să setezi o sumă limită care poate fi cheltuită pe zi … asta ca să nu apară neplaceri mai tarziu.
Exemple de platforme de marketing afiliat
- 2performant– Aceasta este prima platformă de afiliere românească şi până în 2013 nu exista concurenţă pentru ei. Cel mai mult la această platformă îmi place că ai de unde alege: orice website ai avea există un program de afiliere potrivit pentru tine.
- ProfitShare – Este un program de afiliere care a apărut recent, în martie 2013. Acesta a fost programul de afiliere pentru site-ul Emag.ro însă a fost vândut către o altă firmă care au reuşit să integreze magazine noi. Profitshare 2.0 a apărut pe 1 iulie 2013.
- Altex afiliere – Precum majoritatea magazinelor mari care se respectă şi cei Altex şi-au făcut propriul program de afliere prin intermediul căruia oferă un comision de 3% la vânzarea oricărui produs folosind link-urile personalizate de afiliat.
De asta spun că este nevoie de cunoştinţe avansate de marketing online pentru a face profit atunci când cumperi trafic: sunt foarte mulţi factori care trebuiesc urmăriţi.
Unii advertiseri urmăresc atent chiar şi site-urile care afişează reclamele lor şi dacă ceva nu li se par în regulă scot imediat reclama de pe respectivul site.
Pe Final
Acum am ajuns în punctul în care tragem concluzii: într-adevar se pot face foarte mulţi bani prin marketingul afiliat dar la fel de uşor se pot pierde bani dacă nu dispunem de cunoştinţele necesare.
Cel mai bine pentru un începător ar fi să facă primii bani din afiliere folosind un site sau folosind diferite metode (recomandaţi prietenilor, folosind link-ul de afiliat, sugeraţi diferite produse pe forumuri sau începeţi un site dedicat marketingului afiliat).
Eu am vorbit destul iar acum este randul vostru: Ce alte programe de afiliere mai cunoaşteţi?