Articol scris de Cristina Stoica, autorul blogului cristinne.ro.
Vrei sa-ti faci un blog? Un site de prezentare? Sau poate un magazin online?
Indiferent ce varianta ai alege, pentru a castiga bani online, exista o sectiune a site-ului pe care nu trebuie s-o neglijezi.
Si cand zic asta, ma gandesc la miile de antreprenori care efectiv nu-i dau atentie si nu inteleg ca ea este cu adevarat o arma puternica, cu ajutorul careia se pot detasa cu usurinta de concurenta lor.
Poti ghici la ce element al site-ului ma refer?
Da, este vorba despre pagina Despre Mine ( sau Despre noi).
Iata doar cateva beneficii pe care ti le aduce o pagina Despre tine creata ‘ca la carte’:
- te ajuta sa-ti transformi cititorii in prieteni;
- iti creste credibilitatea si autoritatea in nisa ta
- le ofera potentialilor tai clienti raspunsul la intrebarea: “De ce tocmai tu esti solutia la problema lor?”
- te ajuta sa-ti cresti traficul pe blog
Te intrebi cum anume poate reusi aceasta simpla pagina sa faca toate lucrurile pe care ti le-am enumerat mai sus?
Citeste cu atentie in continuare, pentru ca, in continuare iti voi enumera…
Cei 7 pasi pentru a-ti transforma pagina Despre Tine intr-o carte de vizita impecabila
Pune o poza cu tine
Oamenii vor sa stie ca nu au de-a face cu un robot ci cu un om in carne si oase.
Punand o poza cu tine, ii ajuti sa asocieze vizual, numele tau cu persoana ta.
Astfel, vizitatorii te vor retine mai usor. Iar daca reusesti sa le obtii increderea, in momentul in care vor citi alte materiale pe internet care au legatura cu tine, le vor acorda atentie sporita.
Stiu ca poate uneori este greu sa iei aceasta decizie de a iesi din umbra… de a te expune lumii intregi.
Insa daca prin aceasta expunere, vei putea face o schimbare notabila in viata a zeci, poate chiar sute sau mii de persoane… nu crezi ca merita tot efortul?
Scrie ca unui prieten
Intotdeauna foloseste formularile la “per tu”. Vorbeste-le vizitatorilor site-ului tau exact asa cum le-ai vorbi prietenilor tai.
Oamenii fac afaceri si cumpara de la persoane in care au incredere.
Opinia prietenilor nostri conteaza. Tinem mereu cont de recomandarile pe care oamenii care ne doresc binele, ni le fac.
Asa ca, daca vrei sa transformi un om dintr-un simplu vizitator al site-ului tau, intr-un cititor fidel sau chiar prieten, fa tu primul pas.
Prezinta-te si apoi vorbeste-i asa cum numai un prieten ii poate vorbi. Si binenteles, nu uita sa adaugi si cireasa de pe tort, adica…
Impartaseste cateva lucruri personale
Ne este mult mai usor sa retinem informatiile atunci cand totul ne este spus ca o poveste.
Iti amintesti ce frumos era, atunci cand, in noptile reci de iarna bunicii iti citeau povesti la gura sobei?
Sigur cunosti si iti amintesti si acum destul de bine povestea Cenusaresei, Alba ca Zapada sau Capra cu trei iezi.
Dar povestea ta? Povestea ta cine o stie?
Unde erai la inceput si unde esti acum? Cum ai ajuns aici?
Daca inca nu ai povestea scrisa, aici si acum este cazul sa o spui; pentru ca persoanele cele mai interesate sa afle despre tine, despre cine esti si ce faci sunt chiar aici, pe pagina Despre tine, dornice sa afle toate detaliile picante.
Trucul expertului: include cateva lucruri “din bucataria personala”. Oamenii adora asta.
Scrie experienta ta
Desigur ca, odata cu povestea ta, va iesi incet incet la vedere si experienta pe care o ai.
Scrie detaliat la ce te pricepi, pentru ca oamenii interesati sa stie ca tu esti persoana pe care se pot baza.
Astfel, tu vei deveni, prietenul “specialist” din acea nisa, carui i se pot adresa atunci cand nu stiu ce sa faca.
La tine vor cere un sfat si de ce nu… tu vei fi primul la care vor apela atunci cand vor avea nevoie de produsele sau serviciile pe care tu le vinzi.
Si pentru a le arata ca tot ce spui nu sunt doar vorbe-n vant… nu te limita la atat. Foloseste-te de…
Testimoniale
Pentru a arata ca produsele/serviciile tale aduc rezultate.
Daca un om stie meserie, rezultatele bune ale clientilor lui ar trebui sa vorbeasca de la sine. Esti de acord cu mine?
Stii… pana la urma totul se rezuma la: incredere. Vrem sa stim ca avem alaturi oameni pe care sa putem conta.
Vrem sa stim ca produsele care ne sunt recomandate ne sunt intr-adevar utile noua, ne pot rezolva problema noastra; nu sunt recomandate doar pentru ca vanzatorul castiga un comision mare la ele.
Nu pot sa-ti zic cat de aiurea ma simt atunci cand intru intr-un magazin in care vanzatorul incearca sa-mi bage pe gat un produs pentru simplul fapt ca el vrea sa mi-l vanda. Oamenii astia nu au inteles care sunt ideile care stau la baza unei afaceri solide…
Ai mereu interesul pur al oamenilor care trec pragul site-ului tau si iti garantez ca nu vei stii, din puzderia de testimoniale, pe care sa-l alegi mai intai, pentru a-l pune in aceasta sectiune a site-ului.
Si dupa ce le-ai aratat toate acestea, ajuta-i sa poata intra in legatura cu tine cat mai simplu cu putinta.
Pune un formular de abonare
Ofera-le un formular de abonare pentru a se abona la newsletter.
Astfel, nu vor rata nici un lucru nou care are legatura cu tine.
Gandeste-te: abonarea la newsletter este doar urmatorul pas logic pe care vizitatorii trebuie sa-l faca, ca sa se imprieteneasca, cu tine.
Tu ai facut primul pas si te-ai prezentat. Acum este randul lor sa ridice mana si sa spuna “vreau sa ne imprietenim”, “vreau sa vorbim mai multe”.
Aici, pe pagina Despre Tine, este locul perfect sa plasezi un formular de abonare. Asa ca, orice ai face, nu sari peste acel pas.
Mie, pe blogul meu, Cristinne.ro, mi-a adus mereu rezultate frumoase aceasta tactica. Foloseste-o si tu cu incredere!
Astfel, iti vei adauga in baza de date cu abonati oameni care sunt realmente interesati de ceea ce tu faci si in timp, nu doar ca iti vei creste traficul pe site ci si numarul de clienti. 🙂
Si binenteles, pentru cei care nu vor sa se aboneze, ofera mereu si a doua varianta…
Pune un link spre pagina de contact
Astfel, cei care vor sa-ti faca o anumita propunere sau vor sa iti solicite produsele sau serviciile iti pot trimite imediat mesajul lor.
Acestia sunt cei 7 pasi pe care iti propun sa ii implementezi cat de repede poti pe site-ul tau.
Iar daca esti in lipsa de inspiratie, intra pe pagina blogului Cristinne pe care am scris-o Despre Mine.
Citeste randurile de acolo, inspira-te iar daca iti place de mine, daca iti plac informatiile pe care le ofer pe blog, nu fii timid… haide sa ne imprietenim. 🙂
Cristina Stoica este antreprenor, expert în marketingul online, trainer si blogger. Pe site-ul Cristinne.ro, prin intermediul articolelor si podcasturilor sale, Cristina ghideaza pasii persoanelor interesate sa inceapa si sa-si dezvolte afacerea pe internet.