Sinceritate radicala. Cum sa fii un sef dat naibii fara sa-ti pierzi umanitatea de Kim Scott

Sinceritate radicala. Cum sa fii un sef dat naibii fara sa-ti pierzi umanitatea de Kim Scott

În general, pe măsură ce avansezi în carieră, este posibil să ajungi la un moment dat să ai în subordine oameni, o echipă pe care să o conduci. Astfel că este important să dai și să primești feedback pentru a avea cele mai bune rezultate.

Și totuși nu toți oamenii au această abilitate, nu știu să dea un feedback constructiv sau nu știu să îl primească.

Când ești la conducere este jobul tău și obligația ta morală să oferi feedback, să le comunici lucruri subordonaților, uneori neplăcute dar necesare.

Autoarea cărții “Sinceritate radicală. Cum să fii un șef dat naibii fără să-ți pierzi umanitatea”, Kim Scott, a fost manager la Apple și la Google și știe foarte bine că un șef este plătit pentru a ghida o echipă să obțină rezultatele dorite.

Când rezultatele nu sunt obținute, el trebuie să comunice cu echipa și să o ghideze pe drumul corect.  În opinia autoarei, cel mai bun mod prin a face aceasta este sinceritarea radicală.

Cartea debutează cu o poveste adevărată despre un angajat la prima companie pe care a deținut-o Kim Scott. Angajatul era un coleg haios, blând, oferea suport și ajutor colegilor întotdeauna.

Dar exista o problemă: muncă lui nu era prea bună sau mai bine zis nu era bună deloc. Îi plăcea de angajat și nu vroia să fie dură cu el. Așa că nu i-a spus cât de groaznice erau rezultatele muncii lui și cum era afectată echipa de acest lucru.

Nu i-a spus cât de rău o dădea în bară pentru că echipa îl ajuta, îi acoperea greșelile dar moralul echipei avea de suferit.

Până la urmă a trebuit să îl concedieze. Dar era prea târziu. Pentru că echipa era disfuncțională, avea rezultate slabe și a fost afectată întreaga activitate a companiei.

Ulterior Kim Scott și-a dat seama unde a fost greșeala ei și a elaborat o filosofie manageriala numită Sinceritate Radicală. Managerii trebuie să fie capabili să le spună oamenilor când munca lor nu este suficient de bună și când este.

Să oferi provocări angajaților este cel mai bun mod să le arăți că îți pasă de ei, dar îți pasă și ca munca lor să ofere rezultate bune.

Prima secțiune a cărții descrie această filosofie, dând exemple concrete din experiența ei ca manager. Ne spune ce atitudini disruptive aleg alți manageri și că aceste atitudini nu au efecte pozitive pe termen lung.

A doua secțiune a cărții ne oferă sugestii detaliate despre cum să aplici filosofia Sinceritate Radicală. Aceste sugestii sunt interesante și de mare ajutor, atât pentru managerii care sunt de mult în această funcție, dar și pentru cei novice.

Una dintre secțiunile mele favorite este cum să concediezi un angajat care nu are performanțe bune. Concedierea este un subiect sensibil. Așa că ea îți spune când e timpul să îl concediezi și când e timpul să îl ajuți să își îmbunătățească performanțele.

Cartea este ușor de parcurs și gândurile și sugestiile autoarei sunt bine redate în carte nelăsând loc pentru ambiguitate. Cartea nu este scrisă doar pentru manageri ci și pentru cei care au un șef.

Cartea o poţi găsi uşor pe:

elefant.ro

eMAG.ro

libris.ro

Succes la citit!

Laurentiu Mihai

Articol Recomandat! Cum sa investi sa investesti pe bursa in mod gratuit!

Felicitări pentru că ai citit tot articolul. Dacă ţi-a plăcut, ajută-mă să-l promovez mai departe cu un share:

INTRĂ ÎN COMUNITATEA LAURENTIUMIHAI.RO