În fiecare zi, milioane de noi site-uri apar. Majoritatea dintre acestea nu sunt optimizate din punct de vedere SEO absolut deloc. Multe din ele, în timp, vor ranka pe cuvinte cheie la întamplare.
Ei, atunci cand au creat acel site sau articol, nu au vrut să rankeze pe acel cuvânt, articolul lor nu a fost optimizat pentru acele cuvinte cheie absolut deloc.
Pur şi simplu acel cuvânt cheie a fost liber, și ei s-au trezit acolo. Atunci când noi creăm un articol, este bine sa îl optimizăm, deoarece, multe dintre cuvintele cheie disponibile sunt ‘libere’.
Cu câteva mici tactici de seo onpage, putem depași în rankings multe din site-urile menționate mai sus.
Un titlu bun, și câteva cuvinte cheie așezate în articolul tau, pot fi de ajuns pentru a depași multe dintre aceste site-uri.
Meta description – Ce este și cu ce ne poate ajuta?
Descrierea Meta, este un atribut HTML care da o descriere a paginilor web. Descrierea meta este folosită de motoarele de căutare, pentru a afișa un ‘rezumat’ al paginii web afișata in căutări.
Lungimea maxima a unei meta descrieri ar trebui sa fie maxim de 155 caractere (atenție, nu cuvinte, ci caractere).
Descrierea meta, la fel ca si meta tags, nu mai influențează rankingul in Google aproape deloc. Ele ajuta insa, la convingerea vizitatorului sa dea click pe siteul nostru.
Aceste mici descrieri, vor ajuta webmasterul sa spună despre ce este vorba pe siteul sau, si implicit in a convinge vizitatorul sa dea click pe el.
Descrierea meta ar trebui sa fie diferita pentru fiecare pagina a site-ului tau.
De ce câteodată este bine sa NU scriem noi descrierea meta?
Atunci cand avem un articol mai mic, și incercam sa ridicăm in rankings 1-2 cuvinte cheie, ar fi bine să scriem si meta description, sa fie optimizată pentru acele cuvinte.
In schimb, dacă avem un articol mare, si dorim sa apărem in Google pe mai multe cuvinte cheie (long tail keywords) ar fi bine sa lasăm Google sa iși extragă singur meta description.
Motivul este simplu: atunci când motoarele de căutare iși extrag descrierea meta, ele vor afișa întodeauna cuvintele cheie si cele de pe langă ele, pe care vizitatorul lea căutat. Daca noi setăm o anumită descriere meta, ele nu vor mai fi afișate in ea.
Multimedia!
Adaugă fișiere media pe site-ul tău, clipuri video si imagini. Google ia foarte mult în considerare durata unui vizitator pe siteul tău.
Cu cât stă mai mult, cu atât Google crede ca vizitatorul a găsit un site cu informații, si stă sa le citească. Asta ajută extrem de mult in rankings.
Fi sigur că adaugi in articolele tale imagini si clipuri video. Lasă vizitatorul să se uite la un clip video, înainte să iasă dupa site-ul tău.
Optimizarea imaginilor
În primul rând, ele trebuiesc optimizate pentru Google Images. Si de acolo putem aduce trafic, destul de mult pentru unele cuvinte cheie. De asta, ar trebui, de fiecare dată cand adăugați o imagine, sa o optimizați pentru un anumit cuvânt cheie.
Înainte sa urci imaginea pe site-ul tau, fi sigur ca îi schimbi numele cu keyword-ul tău. Spre exemplu, la un site despre SEO , putem pune metoda-seo.jpg, și neapărat sa adăugati keyword-ul si in alt text-ul imaginii.
Permalinks
O să vrei ca URL-ul paginii tale să fie scurt si cu keyword-ul in el. Ferește-te de URL-urile urâte, spre exemplu google.com/p=423 sau url-urile ca google.com/cel-mai-bun-articol-de-seo-existent-pe-planeta. Google a anunțat ca primele 5 cuvinte din URL, au cea mai mare greutate.
Așa ca umblă la perma links si setează-le, fă un URL curat, la obiect!
Cum se scrie un articol optimizat din punct de vedere SEO
Titlul trebuie să folosească Keywordul
Keywordul in titlu este un lucru foarte important, anunțând Google despre ce este vorba in articolul tau. Acest lucru te v-a ajuta foarte mult in SERP.
Daca ai putea sa pui keyword-ul cât mai la inceputul titlului ar fi si mai bine. Acest lucru nu mai este așa de important cum era acum cațiva ani, dar cu sigurantă incă te poate ajuta.
H1 tag sa contină keywordul.
Multa lume inca se contrazice, dacă chiar este nevoie sa adaugam H1, sau un simplu font bold este de ajuns.
Cu toate că rezultate nu sunt spectaculoase, pe lunga durată, se vor vedea diferențe.Toate aceste ‘mici lucruri’ ajută la un SEO onpage de calitate.
H2,H3,etc.
Cu toate că te-ar ajuta, ar fi bine sa evitați aceste lucruri, sa nu faceți exces de keywords ( keyword stuffing ).
Cu toate ca acum câțiva ani, google se axa mai mult pe keyword density, acum in mod sigur nu mai este cazul. Indicat ar fi ca keywordul principal sa fie 1-3% din articol.
Acum Google foloseste sinonimele pentru a băga in o anumita categorie un site. Pentru h2,h3,etc. ar trebui să vă axați pe sinonime ale cuvântului principal.
Un exemplu concret, sa va dati seama de ce spun că sinonimele sunt bune. Cuvantul “apple”. Apple care in engleză se traduce in măr, este si un nume de firma (știți voi, cei care fac iPhone,etc.).
Acum, sa ne intrebam, cum iși da seama google ca articolul pe care îl scrii nu este despre firma Apple ci despre mere? Simplu, din sinonime și cuvinte apropiate categorii din care face parte.
Dacă în articol sunt scrise si cuvinte precum gust, fructe sau livezi, Google v-a ști ca articolul tău este despre mere, si nu firma Apple. Deci in h2,h3 ar trebui sa folosiți cuvinte care sa determine despre ce este vorba in articol. Sper că ați inteles ideea.
Folosirea Keywordului în articol
Aici nu am multe de spus. Folositi keywordul principal (precum si derivate ale acestuia). Recomand 1-3% din articol sa fie keyword, nu mai mult, că devine spammy.
Doar fiti siguri ca folositi keywordul in H1.
Ordinea in care sunt asezate keywordurile
Analizatile bine pentru că atunci cand cineva cauta pe google ‘video editor software download’ sau ‘download video editor software’ cu toate ca sunt exact aceleași cuvinte, rezultate vor fi de multe ori diferite. Alegeți cea mai buna variantă.
Conținutul articolului
Cu cât mai mult conținut cu atât mai bine
Cam peste tot unde citesc articole, nu știu din ce motiv, găsesc numai articole de maxim 300-500 cuvinte.
Este dovedit de multi experți seo, prin studii de caz, că, articolele cu mai mult de 2000 cuvinte se rankează mult mai bine și atrag mai multe link-uri din social media. Gandește-te ca Google ia in considerare timpul petrecut de un vizitator pe siteul tau.
Dăi mult sa citească vizitatorului, sa ramână cât mai mult la tine pe site.Logic nu ?
Conținut nou
Iarăși, un factor destul de important. Cei de la Google au anunțat prin 2010, ca acesta este un factor de luat in considerare.
Ei au argumentat in felul următor. Când un om de știinta spre exemplu, caută ceva pe internet, el vrea sa găseasca ultimele noutați, nu descoperiri vechi. Deci, faceti update la articolele vechi si adaugați daca a apărut ceva nou.
Ca notă de final, un articol optimizat din punct de vedere SEO te poate ajuta extrem de mult. Cu toate că acum, pentru o persoana incepatoare in acest domeniu pare ceva complicat, in timp iți v-a intra in reflex sa scrii un articol optimizat seo.
Articol scris de Iulian Tănase, tânăr student, pasionat de promovarea online şi internet marketing. Este antreprenor în zona fashion, deţine magazinul online tandosdeluxe.ro.