Astazi v-am pregatit un interviu foarte interesant din punctul meu de vedere. Este un interviu realizat cu Constantin Gabor, un pro-blogger si videograf amator care detine blogul Highballblog.com.
Pe langa acest blog, acesta reuseste sa realizeze comisioane foarte mari din vanzari de echipamente si software pe VideoEditingSoftware.com.
Constantin ne va vorbi astazi despre lucrurile de care ai nevoie ca sa faci bani cu un blog. Hai sa vedem ce spune acesta despre blogging:
LM: Cand te-ai apucat de blogging si de ce?
Totul a inceput in 2009 cand criza financiara m-a gasit lucrand in imobiliare pana cand… nu am mai lucrat. Fiindca piata imobiliara s-a prabusit.
Si, cu o gramada de timp la dispozitie, am inceput un blog.
LM: Care a fost motivatia ta initiala pentru a crea continut pe web? Ti-ai implinit acea motivatie?
Orgoliul personal a fost prima motivatie. Ego-ul. 🙂
Eram un catarator dedicat in perioada aia si blogul era un fel de jurnal personal al turelor mele outdoor.
Mi-am implinit motivatia? Cred ca da. Cel putin pentru o vreme.
La un moment dat mi-am dat seama ca nu-mi place sa ma dau mare (cam asta faceam) iar timpul meu liber este doar timpul MEU – nu e nevoie sa scriu pe blog despre realizarile mele in escalada si alpinism.
LM: S-a schimbat motivatia ta initiala? Care este noua ta directie acum?
Da. Cu siguranta motivatia s-a schimbat.
Fiindca nu aveam un job (traiam din economii) am inceput sa observ trendul asta cu “facut bani din blogging”, “business online” si asa mai departe. Si atunci am trecut gradat la crearea de continut care sa rezolve anumite probleme pentru cititori (deci am renuntat la ideea de jurnal personal).
LM. Care e partea cea mai faina in a fi webmaster si blogger?
Sa fii suveran pe ideile tale, pe munca ta, pe rezultatele muncii, si pe timpul tau.
LM: Din experienta ta, poate fi blogging-ul un mijloc de a face profit?
Da. Spatiul e aglomerat acum (oricine isi poate face un blog in cateva minute) – dar daca ai continut solid si te concentrezi spre a servi o nisa mai bine decat ceilalti jucatori, poti face bani cu siguranta.
LM: Care este cheia pentru a genera o baza mare de cititori loiali? Cum poti sa-i atragi? Ce-i face sa plece?
Un raspuns la problema lor e cheia spre a atrage cititori. Odata ce ajung la tine pe blog, stilul tau de scris si personalitatea ta, care transpare prin scris, ajuta sa-i retii la tine pe site.
Daca vrei sa nu atragi cititori (oare chiar vrei asta?!) atunci scrie mult despre tine, lauda-te cu marile tale realizari, etc. Nimanui nu-i pasa. Si atunci o sa plece.
LM: Daca ai putea sa dai un sfat unui blogger incepator, care ar fi acela? Ce-ti trebuie sa ai succes in blogging?
N-am sa vorbesc despre tactici (SEO, plugin-uri, email marketing) – astea le poti afla cu o cautare in Google.
Pentru inceput, hai sa definim succesul in blogging ca fiind egal cu facut bani din blogging. Nu vorbim aici de notorietate, aparitii in social media sau glorie pe Facebook (like-uri, share-uri, commentarii) – alea nu sunt o masura a succesului financiar. Si nici nu exista o corelare directa intre “efervescenta” din social media si bani – deci sa nu ne lasam pacaliti de tot ce straluceste.
2 Lucruri Esentiale De Care Ai Nevoie Sa Faci Bani Cu Un Blog
Ai nevoie de doua lucruri ca sa faci bani din blog:
1 Piata
2 Pasiune
As vrea sa observi ca pasiunea e pe locul doi. Si atunci o sa ma intrebi:
Ce inseamna piata?
Pai, gandeste-te la asta: poti fi cel mai tare pictor care foloseste drept suport pentru arta bobul de orez. Si poti avea cel mai bun blog din lume pe domeniul asta – cu articole detaliate despre cum sa faci picturi minuscule pe boabe de orez. Cu poze, filmulete, etc. In cazul asta, ai doar pasiune.
Daca nu e o piata pentru ce faci tu, nu poti sa faci bani. In alte cuvinte, daca nu exista un numar critic de oameni care sa fie interesati de acel subiect inseamna ca nu ai audienta. Si fara audienta, fara un public tinta, nu poti face prea mult cand e vorba despre afaceri.
Acum, hai sa vorbim despre pasiune fiindca ai nevoie de ea – de fapt, iti trebuie o gramada de pasiune! Insa cheia e sa fii pasionat de un subiect care constituie o piata (exemple: slabit, sporturi si echipament outdoor, marketing, etc.).
Pasiunea va fi combustibilul tau pe termen lung – te va tine pe linia de plutire dupa fiecare lovitura pe care o vei primi. Si asta va face toata diferenta intre tine si restul.
Majoritatea bloggerilor vor sa alerge un sprint (si se asteapta sa castige) dar jocul asta e un maraton. Deci trebuie sa construiesti un site de care sa fii mandru – asta cere timp si pasiune.
Hai sa ne intoarcem la piata fiindca aspectul asta e foarte important.
O masa mare de oameni care au o pasiune irationala fata de un anumit subiect ar fi un semn ca este o piata acolo. Un exemplu care imi vine in minte e nebunia asta cu iPhone/iPad si toate gadgeturile tehnologice.
Un blog bun despre subiectul asta are sanse sa faca bani fiindca exista o audienta uriasa interesata despre subiect. Deci daca ai un blog de genu asta poti face bani cu marketing afiliat (comisioane din vanzari), reviewuri sponsorizate sau advertising direct (cand vine advertiserul la tine si te plateste sa-i afisezi o reclama pe blogul tau).
Modelul clasic de piata care se manifesta prin cerere este de tipul durere/problema/nevoie. Exemple: vreau sa slabesc (problema jenanta), softul meu de editare video nu merge cu fisiere MP4 (problema frustranta), am dintii gableni – vreau sa fie mai albi (problema jenanta), etc.
Mie imi place mai mult o piata de genul asta fiindca este mai durabila in timp. Spre deosebire de pasiunea irationala, o durere/problema nu poate disparea peste noapte.
Ca sa intelegem mai bine putem lua doua exemple contrastante:
- Piata modei = pasiune irationala. Nu te apasa nevoia de a fi la moda – e doar un capriciu (scump si irational).
- Piata de produse alimentare = durere/problema/nevoie. Mai devereme sau mai tarziu ti se va face foame, te va durea stomacul si vei fi nevoit sa mananci. Deci vei cumpara mancare (e o decizie rationala care vine dintr-o nevoie vitala – mancarea te ajuta sa te mentii in viata).
Practic, o piata implica un produs (sau mai multe) ceea ce inseamna ca unii dintre cititorii tai vor vrea sa cheltuiasca bani pe acele produse.
Daca intelegi aspectul asta – care e publicul tau tinta (piata) si cum poti sa-l ajuti – vei observa rezultate. Practic trebuie sa scrii pe blog ca sa-i inveti pe altii ceva util/esential. Iar informatia educativa este cea mai buna metoda de vanzare/marketing – cum zice Brian Clark de la Copyblogger: “teaching sells”.
Un scurt reminder: Stai cat mai departe de jurnalul personal! Pe bune! Scrie despre tine doar daca e relevant in subiectul pe care-l abordezi (subiect care trebuie sa fie important pentru cititori).
E randul tau: Lasa un comentariu si hai sa discutam. Dupa care, treci la treaba si contruieste un blog de care sa fii mandru.
Despre autor: Constantin Gabor este un blogger, videograf si online marketer din Brasov. Poti afla mai multe despre el pe VideoEditingSoftware.com.