Deși bloggingul este un lucru ușor, prin natura activității de a scrie, pentru a ajunge la un venit lunar palpabil nu te poți rezuma doar la a scrie articole.
Sigur, articolele sunt importante pentru a te face relativ cunoscut și pentru a aduce trafic, însă mulți bloggeri fac deja asta, fără să aibă rezultate prea bune. De fapt, aș zice că rezultatele lor sunt de-a dreptul dezastruoase.
Scrisul nu e destul. În momentul în care vrei un venit (activ, pasiv sau o combinație) din blogul tău, trebuie să faci anumite lucruri care să te ducă acolo.
Trebuie să privești blogul tău ca pe o afacere serioasă, un loc unde ești atât CEO cât și cel care execută.
De-a lungul anilor am învățat foarte multe despre blogging, însă unele lecții au fost mai valoroase decât altele. Vreau să îți împărtășesc rapid câteva din aceste lecții, în speranța că le vei aplica chiar din momentul în care termini de citit articolul.
3 Lectii Critice care Te Vor Ajuta sa Faci Bani din Bloguri
Lecția 1: Rezultatele nu vin peste noapte
Cred că aici se separă bloggerii care ajung să trăiască din această meserie de cei care abandonează totul pe parcurs. Și, ca să fac o paralelă, să ne gândim la sălile de fitness.
Dacă ai mers vreodată la sală o perioadă îndelungată, ai observat că sunt două tipuri de oameni acolo: cei care vin în mod regulat și cei care vin episodic.
Această a 2-a categorie de oameni sunt cei care vin câteva săptămâni, apoi nu-i mai vezi niciodată. Au demonstrat cu succes că nu se pot ține de un lucru. Și probabil sunt exact la fel și când vine vorba de orice altceva. Au nevoie să fie împinși de la spate, altfel nu pun piatră pe piatră.
Și diferența între cele 2 categorii e evidentă: cei care vin regulat au mușhi și un corp de invidiat iar cei care au venit și au plecat rămân la fel de grași și fără mușchi ca înainte să vină. Puteau la fel de bine să stea acasă – ar fi arătat exact la fel.
La fel și în blogging. Dacă treci peste acea perioadă de început critică, dacă după 2 luni încă mai scrii, dacă după un an încă mai ai pasiunea de a reuși în online… o să găsești soluții la toate problemele.
Gândește-te că sunt oameni ce au un succes enorm pe Internet. Crezi că aceștia l-au avut din prima? Foarte puțin probabil.
Așa că vreau să te gândești bine la ce fel de persoană ești. Te poți ține de un lucru sau au nevoie să fii împins de la spate? Dacă faci parte din a doua categorie, îți recomand să îți găsești un partener cu care să începi primul blog.
Lecția 2: Marketingul e mai important decât conținutul
Dacă ai fost foarte atent la lecția numărul unu, ai observat când am spus că blogul trebuie tratat ca pe o afacere. Iar asta presupune a avea un plan de marketing coerent și a folosi tehnici și tactici dovedite că merg.
Uită de cei care îți spun că trebuie doar să scrii, iar banii vor veni de la sine. Apă de ploaie. Dacă faci totul băbește, așa o să fie și rezultatele.
Dar dacă faci totul cu cap, dacă fiecare lucru pe care îl adaugi la blog are o anumită intenție, lucrurile se vor schimba în bine mai repede decât îți poți imagina.
Sigur, nu te poți aștepta să faci totul bine din prima. Primul tău blog ar putea eșua dintr-o mulțime de motive. Dar e important să înveți de la cei cu mai multă experiență decât tine. Să vezi ce le-a mers, ce nu le-a mers, și să testezi pe propriul tău blog.
Lecția 3: Nișa este totul
Mulți bloggeri scriu pe blog despre ce au mâncat ei de dimineață. Eroare fatală. Pe nimeni nu interesează asemenea lucruri ce ar trebui publicate mai degrabă pe pagina lor PERSONALĂ de Facebook.
Alți bloggeri au găsit o nișă, însă nu au stat să se gândească dinainte dacă e una bună. Există nișe bune și nișe rele.
Cele mai rele nișe sunt acelea în care nu există nici interes și nici monetizare directă. Cu alte cuvinte, foarte puțină lume e interesată de ele și nici nu ar da bani pe vreun produs care ține de acea nișă.
Nișe puțin mai bune dar nu extraordinare sunt cele unde există interes dar nu există monetizare directă. Spun că sunt mai bune pentru că, după ce aduci trafic serios pe blog, poți începe să promovezi produse aflate în alte nișe. Pentru că asemenea nișe nu prea monetizează, concurența e mai mică și, deci, traficul se obține mai ușor.
Câteva nișe și mai bune sunt cele cu interes mic dar monetizare bună. Sunt puțini oameni interesați de aceastea dar cei care sunt, sunt dispuși să plătească bani serioși pe produse. Asemenea nișe nu sunt altceva decât subnișe ale unor nișe mai mari.
Spre exemplu, dacă creșterea animalelor de casă este o nișă mare, creșterea iguanelor este o asemenea subnișă cu interes scăzut dar care poate monetiza. Sunt foarte puțini care vor să aibă o iguană ca animal de casă dar, cei care sunt, sunt dispuși să plătească pentru o carte care să îi învețe cum să aibă grijă de ea.
În sfărșit, cele mai bune nișe sunt cele care au și trafic mare și se și monetizează bine. Aici concurența e mare însă mergi la sigur. Dacă tot vrei să devii un blogger bun, îți recomand mai bine să intri într-o asemenea nișă unde, într-o zi, vei ajunge în top, decât să încerci tot felul de nișe micuțe care s-ar putea să nu meargă.
Cam asta a fost, îți urez mult succes cu blogul tău!
Articol scris de Ovidiu Lazăr care are o experiență în blogging și marketing pe Internet de peste 5 ani de zile. Blogurile sale acoperă mai multe nișe și subnișe, atât în limba română cât și în engleză și îi aduc peste 3000 de vizitatori unici pe zi (la data scrierii acestui articol).
Află mai multe sfaturi de la Ovidiu pe blogul său, pe Banidinbloguri.com.