Nu există o definiție comună la nivel internațional pentru termenul Joint Venture, definiția fiind diferită în legislația fiecărei țări. Joint Venture presupune în România asocierea între 2 sau mai multe companii, cu scopuri diferite.
Asocierea se face la nivel economic și cât timp există această asociere, companiile formează o entitate economică cu active proprii.
Scopul acestei înțelegeri poate fi la nivel organizatoric, strategic sau concurențial.
La nivel intern, concurențial, această asociere poate deschide accesul către noi tehnologii, atragerea de noi parteneriate sau împărțirea riscurilor.
Asocierea companiilor de tip Joint Venture aduce avantaje și la nivel stratetic dar și concurențial, în sensul că se poate obține un adevărat avantaj față de concurență prin formarea unei rețele globale de companii.
Această înțelegere comercială de tipul Joint Venture funcționează în sensul unei asocieri în participațiune ceea ce presupune anumite condiții legale. Una dintre caracteristicile acestei asocieri este lipsa personalității juridice.
Astfel, nu există patrimoniu comun, denumire proprie, sediu comercial propriu deci, nici drepturi sau obligații proprii.
Astfel, asocierea Joint Venture poate fi privită ca un contract comercial unde toate părțile implicate sunt obligate să contribuie în mod egal sau în mod expres, așa cum este prevăzut în el.
Fiecare asociat are dreptul la împărțirea egală a beneficiilor. Durata acestei asocieri este stabilită de comun acord cu părțile implicate.