O fuziune este un acord care unește două companii existente într-o nouă companie.
Există mai multe tipuri de fuziuni și, de asemenea, mai multe motive pentru care companiile ajung la un asemenea acord.
Fuziunile și achizițiile sunt realizate în mod obișnuit pentru a extinde potențialul unei companii, pentru a se extinde pe segmente noi sau pentru a obține cotă de piață mai mare. Toate acestea sunt făcute pentru a crește valoarea.
O fuziune presupune un acord voluntar între două companii, în condiții de egalitate egală, într-o nouă persoană juridică.
Companiile care sunt de acord să fuzioneze sunt aproximativ egale în ceea ce privește dimensiunea, clienții, scara operațiunilor, etc.
Fuziunea nu trebuie confundata cu achizitia unei companii.
Achizițiile, spre deosebire de fuziuni, nu sunt voluntare și implică o companie achiziționând activ o alta.
Fuziunile sunt cel mai frecvent facute pentru obținerea cotei de piață, reducerea costurilor operațiunilor, extinderea către noi piete, unirea produselor comune, creșterea veniturilor și creșterea profiturilor.
După fuziune, acțiunile noii companii sunt distribuite acționarilor existenți ai ambelor întreprinderi originale.