Despagubiri Zbor Intarziat – Cand poti Solicita Bani

Tot mai multe zboruri din ziua de astăzi au întârzieri şi, din păcate, mulţi dintre cei păgubiţi, nu au cunoştinţele despre când ar trebui să solicite despagubiri.

Dacă ai un zbor intarziat, ţi-am pregătit acest articol cu toate detalii despre cand poti solicita pana la 300 de euro despagubiri.

Eu îţi recomand platforma airhelp.com -p Companie internationala cu sediu in Romania, care, după părerea mea, sunt cei mai buni pentru a solicita despăgubiri pe toate tipurile de zbor.

Poţi solicita de AICI o cerere în cazul în care ai un zbor întârziat.

Ce trebuie să faceţi atunci când zboluri are întârzieri:

Zbor Intarziat in Uniunea Europeana

Atunci când te afli într-un zbor în Uniunea Europeană, trebuie să faci anumi lucruri daca avionul tau are întârzieri:

1. Prezentați documentele de călătorie și cartea de îmbarcare

În cazul în care nu aveți o carte de îmbarcare, puteți prezența orice alt document de călătorie care conține codul de rezervare. Numărul acesta este alocat rezervarii zborului vostru, de către compania aeriană, acest număr fiind un cod format din șase caractere. Printre caracterele ce pot fi incluse se numără atât litere, cât și cifre.

2. Întrebați care este motivul întârzierii zborului

Dacă motivul este unul specific, cu atât mai bine. Cereți mereu mai multe detalii în cazul în care compania oferă că motiv circumstanțe operaționale sau deficiențe în siguranța zborului. Aceste detalii sunt importante pentru că în funcție de ele, va puteți decide dacă această companie este vinovată de întârzierea zborului.

3. Notați ora la care ați ajuns la destinație

Notați ora la care ați ajuns la destinație, ora nefiind cea în care roțile avionului ating pista de aterizare, ci ora la care avionul se află la poarta de debarcare, iar ușile sunt deschise. În cazul în care întârzierea este mai mare de 3 ore, atunci veți avea dreptul de compensare.

4. Solicitați companiei aeriene să va plătească băuturile răcoritoare și mâncarea

Atunci când sunteți nevoiți să așteptați la aeroport mai mult decât este planificat, solicitați companiei aeriene să vă ofere mâncare și băuturi răcoritoare în timpul așteptării. Acest lucru nu va însemna ospitalitate, ci va fi o adevărată necesitate.

5. Nu acceptați ofertele care v-ar anula drepturile

Este un lucru important să nu semnați nimic și să nu acceptați astfel de oferte ce nu vor face decât să vă anuleze drepturile. Printre aceste oferte se pot afla și lucrurile precum voucherele de călătorie și alte gratuități. Deși ele pot suna atrăgător, nu uitați că dacă acceptați orice fel de oferta,  nu veți mai avea drept de compensare.

6. Dacă întârzierea este de peste 5 ore, alegeți să renunțați sau să așteptați

În cazul în care nu va mai doriți să continuați călătoria datorită întârzierii, aveți posibilitatea de a vi se rambursa valoarea biletului și de a primi un bilet pentru un zbor retur către punctul de plecare, fără nici un cost suplimentar.

7. Solicitați companiei aeriene oferirea unei camere de hotel

Dacă sunteți nevoiți să rămâneți peste noapte, în așteptarea zborului alternativ, solicitați companiei aeriene să va acopere costurile necesare pentru cazare, dar și pe cele pentru transport la și de la aeroport, în cazul în care acest transport este necesar.

8. Dacă zborul întârziat va costă bani în plus, păstrați toate chitanțele

Chiar dacă este vorba despre o rezervare abia plătită, a unei mașini închiriate sau alte costuri neașteptate, pasagerii zborurilor internaționale și cei din cadrul UE, trebuie să își poată recupera toate costurile cauzate de întârzierea zborului respectiv.

9. Verificați dacă întârzierea zborului este eligibilă pentru compensare

Verificați toate detaliile despre întârzierea zborurilor în UE și veți află mai mutle despre drepturile voastre că pasager aerian.

Ce se întampla daca zborul in SUA intarzie?

În cazul în care zborul în interiorul Statelor Unite întârzie, prezentați cartea de îmbarcare și alte documente de călătorie. Solicitați mâncare, apă și pauze la toaletă în cazul în care au loc întârzieri pe pista de decolare.

Compania trebuie să va pună la dispoziție aceste drepturi în decurs de 2 ore.

După 3 ore, trebuie să va permită debarcarea, în cazul în care nu există un motiv întemeiat pentru a nu se face debarcarea. Negociați cu compania aeriană o compensație pentru inconveniențele suferite.

Daca zborul international intarzie?

În mod similar, dacă zborul internațional întârzie, prezentați cartea de îmbarcare și alte documente de călătorie.

Întrebați de ce vă întârzie zborul, iar cu cât motivul va fi unul mai specific, cu atât va fi mai bine. Păstrați chitanțele în cazul în care zborul întârziat vă va costă bani în plus.

Veți avea astfel șanse mai mari de a vă recupera costurile cauzate de întârzierea zborului.

Solicitare despagubiri

Dacă ai avut un zbor întârziat, nu uita că poţi imediat să ceri despaguburi.

Dacă vrei ca cineva să te ajute fără ca tu să te implici direct, contra unui comision, poţi solicita ajutorul celor de la airhelp.com.

Pentru mai multe detalii, te invit să intri pe site-ul lor şi citeşti toate informaţiile:

Detalii Airhelp.com

Călătorii plăcute îţi doresc!

Vrei să citeşti şi alte articole de educaţie financiară? Hai în grupul Totul despre Bani de pe Facebook.