Pe zi ce trece orarul nostru devine din ce în ce mai încărcat. Încercăm să facem cât mai multe lucruri dar realizăm că timpul nu ne este de ajuns.
Ajungem în momentul în care promitem dar nu reușim să ducem lucrurile până la capăt. Asta te va putea costa bani și imagine personală.
În continuare ți-am pregătit un infografic cu 12 idei simple care te vor ajuta să-ți crești productivitatea și să ai mai mult timp pentru tine.
Pe scurt cele 12 metode de a-ţi creşte productivitatea sunt:
- Alege-ţi timpul potrivit. Analizează-ţi procesul de muncă şi vezi în care intervale orare eşti cel mai productiv. Stabileşte-ţi în aceste intervale orare taskurile cele mai grele.
- Scapă de taskurile neimportante. Dacă ştii cu adevărat că un task realizat nu îţi va aduce un beneficiu nu-l mai realiza. Scapă de lucrurile inutile.
- Fă-ţi curat în jurul tău. Oridinea şi curăţenia te va ajuta să gândeşti mai bine şi să fii ordonat în tot ceea ce faci.
- Setează-ţi obiective pentru fiecare zi. Încearcă să le îndeplineşti. Creerul tău va acționa constant pentru îndeplinirea acelui obiectiv şi se va odihni dacă ştie că obiectivul este îndeplinit.
- Când te apuci de un task, du-l până la capăt. Nu da startul la mai multe taskuri până nu termini unu.
- Setează-ţi ceasul pentru fiecare task. Te va ajuta să te concentrezi mai bine.
- Elimină-ţi toate instrumentele de comunicare în momentul în care lucrezi la un task. (facebook, telefon, email, etc)
- Setează-ţi obiective pentru fiecare activitate. Te va ajuta să fii ambiţios şi să ştii când ar trebui să se finalizeze taskul.
- Foloseşte Principiile lui Pareto acelea că 20% din activitatea ta îţi va aduce 80% din obiective şi 80% din activitate îţi va aduce 20% din obiective. Concentrează-te pe cele 20% de activitate care îţi vor aduce 80% din obiective.
- Dacă eşti team leader sau dacă ai posibilitatea, deleagă anumite taskuri altor persoane.
- Deadline. Să nu lipsească niciodată când vine vorba de realizarea unui task.
- Întotdeauna încearcă să faci un lucru mai repede. (să mergi mai repede, să vorbeşti mai repede, să citeşti mai repede, să foloseşti calculatorul mai rapid, etc). Te va ajuta să salvezi timp pentru alte taskuri.
Dacă mai cunoşti şi alte idei sau resurse cu privire la acest subiect le poţi împărtăşi cu noi printr-un comentariu.
Despre Autor: Laurentiu Mihai, pasionat de finanţe personale, management financiar şi marketing. Pe plan profesional, sunt Consultant de Afaceri la DR Consultants şi Project Manager&Trainer la Cabinetul de Business. Dacă vrei să socializăm, putem face asta pe Facebook, Twitter sau LinkedIn.