Cele mai importante 8 Trenduri SEO in 2017

Optimizarea SEO este un subiect des discutat de specialiştii în marketing online.

Este normal să fie aşa ţinând cont că este o strategie de marketing cu rezultate pe termen lung care îţi va aduce 24 din 24 clienţi pe site.

Dar ce ne-a pregătit 2017 pentru optimizarea SEO?

Ei bine în acest articol vei afla care sunt tendinţele când vine vorba de optimizarea SEO în 2017.

Tendinţe în SEO pentru 2017

1. Google AMP

Accelerated Mobile Pages este o iniţiativă de la Google care este menită să dezvolte pagini mai bune şi mai user friendly.

În esenţă este un standard de reguli de care să ţii cont atunci când dezvolţi o pagină HTML.

Astfel paginile web dezvoltate prin AMP se vor încarcă mult mai repede pe toate deviceurile mobile.

Poate deja ştii că în ziua de azi trebuie să ai un design responsive dacă vrei să apari mai sus în Google. De aceea este important că paginile de pe site să fie mobile friendly şi să încarce rapid de pe deviceuri mobile.

Pentru a utiliza AMP în strategia ta de SEO trebuie să ţii cont de următoarele:

A. Viteza De încărcare

Nu este un secret că viteză de rulare a site-ului contează enorm în ziua de azi. Multe cercetări au arătat că paginile care se încarcă în mai mult de 5 secunde pierd 40% din oamenii care au accesat site-ul.

Astfel AMP te va ajuta să ai o viteză de rulare şi încărcare mai rapidă pentru că va comprima codul HTML şi CSS.

B. Experienţa de utilizare

Ai intrat vreodată pe un site în care erau prea multe/puţine informaţii şi care aveau o structura haotică? Probabil că experienţa de utilizare a fost neplăcută.

De aceea în 2017 Google pune mare accent pe experienţa de utilizare pe care o percep vizitatorii site-ului tău. Astfel tu trebuie să dezvolţi un site plăcut de utilizat de către viziatorii site-ului tău.

2. Google Rankbrain

Este un nou update de algoritm de la Google care introduce Inteligenţa Artificială în algoritmul de căutare Google. Prin RankBrain, Google vrea ca algoritmul lor de căutare să gândească precum o fiinţă umană.

Astfel se va reduce drastic spamul şi alte elemente de SEO negativ.

Dar nu te îngrijora!

Încă nu s-a produs un impact major în algoritmul de căutare Google datorat de RankBrain, dar trebuie să ţii cont de intenţia de căutare a pieţei ţintă când optimizezi conţinutul de pe site.

3. Snippets

Un snippet este un răspuns la o căutare pe care a făcut-o o persoană.

Practic când introduci în bară de search o întrebare, Google va afişa aproape instant un snippet în care va fi răspunsul la acea întrebare.

Astfel Google vrea să ofere răspunsuri instante către cei care fac o căutare anume.

4. Conţinut Dens

Oamenii s-au săturat să găsească mult conţinut de slabă calitate şi mai ales copiat din altă parte dar în cuvinte diferite.

Încă de la începutul optimizării SEO, eforturile Google s-au concentrat pe a livra site-uri cu un conţinut util pentru cei ce fac o căutare anume, dar în ultimii 2 ani Google a pus mai mult accent pe acest subiect.

Astfel în 2017 dacă doreşti să ai un site bine clasat în Google trebuie să ai un conţinut de calitate, dens şi care să răspundă întrebărilor din mintea celui care face o căutare.

5. Brandul personal – secretul de SEO al experţilor

Cu un brand personal vei avea mai multă uşurinţă în a atrage clienţi potenţiali pe site, dezvolta încredere şi a vinde în online.

Astfel şi Google vrea să dea cele mai bune rezultate de căutare şi să ofere o experienţă de utilizare plăcută. De aceea sunt preferate în 2017 site-urile optimizate bine care cuprind şi numele brandului.

6. HTTPS – un must have

HTTPS vine de la Hypertext Transfer Protocol Secure şi păstrează datele schimbate de ţine şi site-ul pe care îl accesezi.

În ziua de azi din ce în ce mai mulţi oamenii care caută în online vor să găsească site-uri securizate împotriva atacurilor hackerilor şi viruşilor.

Google a observat acest fapt şi dau credit site-urilor care sunt securizate.

7. Linkuri de calitate

Puterea linkurilor nu este de ignorat – ele sunt încă un factor de clasare a site-urilor în Google.

În loc să te strezi la maxim cu dezvoltarea de linkuri către site, asigura-te că ai un conţinut atât de bun încât oamenii să îi dea share. Include studii de caz, infografice în conţinut care să atragă atenţia.

8. Datele structurate

În ultimii ani, schema mark-up a devenit foarte importantă pentru Google pentru oferă mai multe detalii despre conţinutul de pe site.

Prin datele structurate Google îşi da seama mai repede şi mai bine ce conţine o pagină şi astfel o poate clasa mai bine în rezultatele de căutare.

Astfel dacă şi tu vrei că pagină ta web să se claseze mai bine în rezultatele de căutare, trebuie să ajuţi Google-ul să înţeleagă mai bine despre este vorba în acea pagină.

Acestea sunt cele 8 trenduri pe care noi le-am descoperit ca fiind foarte importante pentru anul 2017.

Dacă ai alte sugestii, le aşteptăm cu drag printr-un comentariu.

Succes la SEO 🙂

Articol scris de Flavius Noja de la Start Marketing. Este o agenţie de marketing şi web design din Timişoara care sprijină afacerile mici să îşi dezvolte brandul în online şi să atragă noi clienţi prin strategii de marketing care aduc rezultate. Mai multe despre ei găsiţi aici -> www.star-marketing.ro

Ai nevoie de ajutor în gestionarea finanțelor personale și a investițiilor? Hai să discutăm într-o ședință de consultanță..

Ai găsit informații prețioase care te-au ajutat? Fă-mi cinste cu o cafea ca să-mi pot continua activitatea Fac cinste cu o cafea!.