20 de idei simple si utile de reduceri de costuri pentru afacerea ta

Reduceri de costuriÎntotdeauna ne gândim la cum să facem mai mulţi bani prin atragerea de noi clienţi însă prea puţin ne gândim cum să facem bani prin metode aplicate la nivel intern, prin reduceri de costuri.

Reducerea costurilor pentru o afacere mică sau medie şi eficientizarea proceselor de consum nu necesită mult timp sau mult efort.

În foarte multe din cazuri, este vorba de a face alegeri cu atenţie, fără grabă şi inteligente atunci când eşti nevoit să cheltuieşti.

Înainte de a începe să faci orice fel de reduceri trebuie să ştii pe ce se duc banii în firma ta. Aşadar, Primul pas: Analiza costurilor din firmă, iar mai apoi poţi trece la etapa de Reduceri de costuri.

În continuare îţi voi prezenta 20 idei utile şi simple de reduceri de costuri care îţi vor aduce rezultate imediat după ce le vei implementa:

20 de idei simple si utile de reduceri de costuri pentru afacerea ta

  1. Reducerea energiei folosite. Schimbă becurile normale cu unele economice – pe termen lung o să se observe la factura de curent. Pentru căldură recomand panouri radiante. Acestea îţi pot economisi până la 50% din factura de la căldură.
  2. Tăierea călătoriilor/evenimentelor scumpe. Analizează-ţi călătoriile pe care le-ai făcut şi vezi dacă ai avut un beneficiu din ele. Încearcă să mergi doar la acele evenimente şi să faci doar acele călători care îţi vor aduce cu siguranţă un folos după.
  3. Izolează-ţi termic biroul ca să nu pierz căldură. Pe perioada iernii vei plăti mult mai puţin la factura de căldură.
  4. Foloseşte mereu un GPS sau o hartă. Dacă ai angajaţi mereu pe drumuri încearcă să le oferi un GPS sau o hartă să meargă pe cele mai mici trasee.
  5. Monitoriează-ţi angajaţii care au maşină de lucru. Niciodată aceştia nu vor merge cu maşina doar în scop de muncă. O carte a maşinii în care fiecare angajat trece câţi km a parcurs este foarte necesară. Te va ajuta să-ţi dai seama cât timp propriu-zis munceşte acel angajat, dacă a parcurs drumul exact către locurile unde trebuia să meargă şi dacă consumul de benzină este justificat prin kilometrii parcurşi.
  6. Spaţiu cât mai ieftin. Întotdeauna să cauţi spaţii cât mai ieftine în cazul în care stai în chirie. În momentul de faţă piaţa imobiliară este într-o continuă scădere şi nu vei ştii niciodată când vei găsi o nouă locaţie mai bună şi mai ieftină.
  7. Reducerea comisioanelor bancare. Sunt mici şi neimportante dar dacă le aduni pe toate vei observa că sunt foarte mari pe timpul unui an. Caută băncile cu cele mai bune comisioane şi încearcă să le negociezi. Dacă te implici şi cauţi foarte mult vei obţine oferte personalizate pentru afacerea ta.
  8. Reducerea costurilor de telefonie. Pentru o firmă cu mulţi angajaţi aceste costuri sunt destul de semnificative. Încearcă să vezi cât vorbesc angajaţii tăi şi mai apoi să ceri oferte specializate de la diverse firme de telefonie. Dacă angajaţii sunt nevoiţi să vorbeacă doar între ei, poţi cere acestor firme să blocheze celelalte apeluri care nu sunt în scop de firmă.
  9. Cumpără Secon hand. Dacă eşti nevoit să cumperi mobilier sau diverse obiecte care sunt costisitoare încearcă să le cumperi second hand. Sunt mai ieftine şi au cam aceaşi calitate ca şi cele noi.
  10. Reducerea costurilor de papetărie. Costuri destul de nesemnificative la prima vedere dar calculate la sfârşit de an ajung la o sumă destul de mare. Încearcă să realizezi o politică internă de utilizare eficientă a acestor bunuri prin care angajaţii îşi atrag atenţia reciproc privind folisirea eficientă a resurselor.
  11. Barter în loc de Bani. Încercă să faci schimb de bunuri sau servicii cu alte companii pentru a evita cheltuielile în numerar.
  12. Reducerea costurilor privind marketingul. Un subiect şi o arie foarte controversată în fiecare afacere. Realizează-ţi un plan de marketing cu un buget stabilit pe care să-l urmezi timp de un an. Nu încerca să faci acţiuni de marketing fără ceva stabilit deoarece acestea, în cele mai multe dintre cazuri, nu aduc nici un beneficiu după.
  13. Reducerea costurilor prinvind materiile prime. Analizează-ţi mereu furnizorii şi caută mereu alţii noi. Încearcă să iei cât mai multe oferte din piaţă şi alegele pe cele mai mici şi care îţi oferă cele mai bune metode de plată.
  14. Reducerea costurilor prinvind curieratul. Un loc unde se pierd foarte mulţi bani. O cercetare amănunţită asupra fiecărei firme de curierat te-ar ajuta foarte mult să vezi care este mai profitabilă.
  15. Reducerea cheltuielilor cu angajaţii. Analizează-ţi numărul de angajaţi. Ai nevoie de toţi? Crezi că un număr mai mic de angajaţi ar face faţă fluxului de clienţi pe care îi ai? Dacă da, încearcă să te desparţi de cei care nu vin cu o valoare adăugată firmei.
  16. Externalizează decât să ţii un departament separat în firmă. Sunt multe arii dintr-o firmă care nu lucrează în mod direct la produsul final. Câteva dintre ele (precum aria de marketing, HR, PR, etc) le poţi externa, adică să faci parteneriate cu diverse firme de specialitate care să se ocupe ele de aceste arii pentru tine. Asta te va scuti de plata salariilor şi cotizaţiilor câtorva angajaţi plus că vei beneficia de specialişti autorizaţi pe acele domenii.
  17. Descotorosiţi-vă de activele nefolosite. Încearcă să elimini toate activele pe care le ai şi pe care nu le utilizezi. Te va  scăpa de diferite taxe către stat sau de diferite facturi de asigurări.
  18. Foloseşte tehnilogie nouă. La prima vedere acestea te vor costa când le cumperi dar pe termen lung vor face diferenţa. Caută diferite softuri, gadget-uri, utilaje sau alte lucruri care te vor ajuta să-ţi eficientizezi volumul de muncă. O dată cu asta vei fi pregătit să începi reducerile de costuri şi în alte locuri.
  19. Stabileşte un obiectiv de reducere de costuri. Stabileşte câte un obiectiv de reduceri de costuri (ex. 10%) pentru fiecare departament/arie din afacerea ta fără să fi nevoit să scazi producţia. Dacă implici mai multe persoane în această operaţiune vei avea mai mult succes în a se întâmpla.
  20. Buget înainte de toate. Încearcă să folosiţi un buget sau un cash flow înainte să realizezi diferite cheltuieli. Aceste instrumente te vor ajuta să vezi câţi bani deţi, câţi bani ai cheltuit, unde se duc cei mai mulţi bani, de unde vin cei mai mulţi bani şi ce ar trebui să faci în următoarea perioadă. Te va ajuta să echilibrzi cheltuielile şi să faci reduceri de costuri în mod constant.

Toate aceste idei de reduceri de costuri sunt universale, adică se pot aplica aproape în orice firmă. Înainte să le implementezi, îţi sugerez să faci primul pas, Analiza costurilor din firmă, şi mai apoi să te gândeşti la fiecare reducere din punct de vedere al afacerii tale.

Implementează-le doar pe acelea de care eşti 100% sigur că îţi vor aduce rezultate. Tratează acest subiect cu respect şi cu foarte multă responsabilitate şi vei avea cu siguranţă de câştigat.

Mai cunoşti şi alte metode?

Sper ca aceste idei să îți fie de folos în reducerea de costuri pentru firma ta. Pentru mai multe informații despre cum poți reduce costurile cât mai eficient, mă poţi contacta la adresa laurentiu.mihai@drconsultants.ro.

Despre Autor: , pasionat de finanţe personale, management financiar şi marketing. Pe plan profesional, sunt Consultant de Afaceri la DR Consultants şi Project Manager&Trainer la Cabinetul de Business. Dacă vrei să socializăm, mă poţi contacta pe Facebook, Twitter sau LinkedIn.

Articol Recomandat! Cum sa investi sa investesti pe bursa in mod gratuit!

Felicitări pentru că ai citit tot articolul. Dacă ţi-a plăcut, ajută-mă să-l promovez mai departe cu un share:

INTRĂ ÎN COMUNITATEA LAURENTIUMIHAI.RO