Anatomia unei pagini de opt-in

Anatomia unei pagini de opt-in

Articol scris de Ovidiu Lazăr, fondator www.banidinbloguri.com.

Există un trend în marketing-ul online: acela de a aduna adrese de e-mail prin intermediul unor pagini special create pentru asta. S-a dus vestea cum că aceste pagini sunt extrem de utile în a mări popularitatea unui blog sau site, și, astfel, lumea a început să le folosească.

Totuși, creșterea  în popularitate a acestor pagini are și un dezavantaj: lumea e din ce în ce mai reticentă să se aboneze. Și, cum eficacitatea marketing-ului prin e-mail nu poate fi pusă la îndoială, în cele ce urmează vreau să îți ofer câteva elemente de design care te vor face nu doar competitiv, ci îți vor permite să aduni zilnic cei mai mulți abonați, indiferent de nișa în care te afli.

Anatomia unei pagini de opt-in

Să începem cu elementele de bază. Probabil știi deja că orice pagină de opt-in trebuie să aibă, la minim,  o căsuță text pentru e-mail, un buton pentru abonare și, evident, câteva paragrafe care să descrie beneficiile doritorilor.

Anatomia unei pagini de opt-in

Vei mai avea nevoie și de un titlu care să atragă atenția, exact ca la o pagină de vânzare. Sau, poți să sari complet peste text și să lași doar un headline mai lung. Cum știi care din aceste variante este bună? Prin split-testing. Cel mai bine este să faci două variante de pagină, apoi să trimiți trafic în mod egal pe amândouă.

De fapt, primul lucru pe care îți recomand să îl testezi pe o pagină este headline-ul, exact cum se face în cazul scrisorilor de vânzare.

Să vorbim puțin și despre ce trebuie să oferi la schimb pentru a capta adresa de e-mail. Sigur că, dacă ai conținut bun, nu trebuie să le oferi nimic, doar să le ceri să se aboneze la newsletter pentru a primi noutăți.

Însă oferirea unui mic cadou, cum ar fi un PDF sau al unui video gratuit va mări rata de abonare în mai toate cazurile. Cu cât le oferi mai mult, cu-atât vor fi mai mulți doritori. Poți chiar să oferi un pachet de bonusuri, nu doar unul singur, apoi să testezi dacă așa merge mai bine.

Un stimulent în plus este să pui o randare 3D a coperții PDF-ului pe care oferi, pentru că acest stimulent vizual, ai ghicit, ajută rata de opt-in.

Odată ce te-ai hotărât ce vrei să incluzi în pagină, e momentul să te gândești la design. Design-uri similare vor merge în diferite nișe informaționale. De fapt, aceleași formate de pagini de opt-in vor merge bine indiferent de ce afacere online ai.

În cele ce urmează o să îți ofer câteva exemple de layout-uri de pagini de opt-in care merg.

Primul este cel clasic: o pagină goală cu un dreptunghi în mijloc, în care pui frumos titlul cu roșu (sau roșu închis), apoi paragrafele precum și poza cu PDF-ul gratuit în stânga. Sub toate acestea vine căsuța de e-mail și butonul de abonare.

Un format care prinde în popularitate (pe care eu îl testez chiar acum și pare să meargă) este să ai o poză la rezoluție foarte mare în background. Sigur, trebuie ceva legat de nișa în care te aflii.

Poze găsești destule pe iStockPhoto sau Fotolia și îți recomand să testezi chiar mai multe, minim vreo 4-5. Sau, dacă ai găsit o pagină de opt-in la unul din competitorii tăi, o poți testa doar pe aceea (ceva similar cu ea, evident, nu o poți copia).

De fapt, am testat pe una dintre nișele în care activez o pagină de opt-in cu un video HD în spate. Din păcate, acea variantă nu s-a descurta prea bine (probabil din cauza timpului de încărcare a video-ului). Însă nu știi niciodată ce merge și ce nu în nișa ta până nu testezi.

Înainte de a încheia, vreau să vorbim puțin de un alt element pe care ar trebui să le aibă orice pagină de opt-in: așa-numitele eye-slidere. Eye-sliderele nu sunt altceva decât niște elemente de design pe pagină care se prezintă, de cele mai ulte ori, sub formă de săgeți și care au rolul de a ghida privirea vizitatorului către căsuța unde trebuie să își introducă datele.

Mai mult sau mai puțin subtile, acestea au ieșit bine în teste, și asta pentru că abonații, într-adevăr își lasă privirea ghidată de ele spre cel mai important loc de pe pagină: acela unde își trec datele și se abonează.

La final, te rog să notezi faptul că o pagină de opt-in nu este ceva ce faci o singură dată, apoi uiți de ea. Trebuie să testezi în continuu diferite poze, diferite headline-uri și chiar diferite design-uri.

Câteodată vezi la altcineva un design total diferit de pagină de opt-in și, dacă ești ca mine, cu siguranță că vei vrea să testezi pe loc acel format. În plus, după cum scria cineva pe Copyblogger, trebuie să te știi PE CINE vrei în newsletter-ul tău. Trebuie să îți cunoști clientul la fel de bine ca pe tine iar asta necesită muncă, curiozitate și pasiune pentru nișa în care activezi.

Ca regulă, ar trebui ca pe pagina de opt-in să ai în orice moment de timp un split-test care să ruleze.

Spor la treabă!

Ovidiu

Mai multe detalii despre blogging şi despre cum să scoţi profit dintr-o astfel de activitate găsiţi pe Bani Din Bloguri .

Articol Recomandat! Cum sa investi sa investesti pe bursa in mod gratuit!

Felicitări pentru că ai citit tot articolul. Dacă ţi-a plăcut, ajută-mă să-l promovez mai departe cu un share:

INTRĂ ÎN COMUNITATEA LAURENTIUMIHAI.RO