Interviu Dorin Boerescu: Cum va arata Black Friday 2015 din punct de vedere al afilierii

Interviu Dorin Boerescu: Cum va arata Black Friday 2015 din punct de vedere al afilierii

Dorin BoerescuAnul trecut am vorbit cu Dorin Boerescu despre afilierea din România şi despre cât a crescut aceasta în ultimii ani.

În această perioadă l-am mai contactat o dată deoarece urmează cel mai important eveniment din punct de vedere al comerţului online, iar o dată cu el, şi cel mai important eveniment în afiliere.

Afiliaţii au început să se pregătească pentru această şansă uriaşă de a face comisioane şi m-am gândit să vin în ajutorul lor cu răspunsul la câteva întrebări care tot circulă în această perioadă prin online.

Interviul se adresează afiliaţilor la început de drum, dar şi afiliaţii consacraţi ar putea fi interesaţi de cele spuse de Dorin.

Dorin este CEO 2parale, cea mai mare platformă de marketing afiliat din România şi un mare cunoscător al vânzărilor online.

Să începem interviul:

Interviu Dorin Boerescu: Cum va arata Black Friday 2015

LM: Înainte să vorbim despre Black Friday 2015, trebuie să analizăm foarte bine ce s-a întâmplat anul trecut. Care sunt cele mai importante 3 lucruri pe care le putem învăţa din Black Friday-ul de anul trecut?

Legat de acest subiect, am facut si un studiu recent printre afiliatii si advertiserii nostri prin care am vrut, la randul nostru, sa aflam cum se vad lucrurile dintr-o parte si din alta si sa le punem la comun cu ocazia Black Friday-ul de anul acesta.

De exemplu, rezultatele ne-au aratat ca un procent semnificativ de afiliati isi doreste mentinerea comisioanelor la o valoare obisnuita pentru restul anului sau chiar cresterea lor.

Punerea la dispozitie a bannerelor si feed-urilor dedicate este un alt lucru important pentru ca procesul de vanzare online sa functioneze si mai bine.

De asemenea, sunt cateva principii de baza pentru ca orice Black Friday sa functioneze corect si eficient: sa existe site-uri functionale, care sa reziste traficului pe toata durata Black Friday si, bineinteles, sa existe reduceri reale si stocuri suficiente.

Pe langa aceste aspecte, din experientele trecute, afiliatii ne-au sesizat si nevoia de a li se comunica promotiile cu cel putin 2 zile inainte si de a li se spune care sunt produsele vedeta ale unui magazin online de Black Friday, precum si necesitatea de a mentine o comunicare permanenta cu advertiserii.

La acest capitol, intra, bineinteles, si respectarea relatiei de colaborare afiliati – advertiseri, prin aprobarea si plata in timp util a comisioanelor.

Mai multe detalii se gasesc si in prezentarea pe care am tinut-o recent la intalnirea 2Parale dintre advertiseri si afiliati, care a avut ca tema organizarea Black Friday-ului de anul acesta.

LM: Care sunt domeniile care au mers cel mai bine în 2014? Pentru 2015 la ce domenii să ne aşteptăm să explodeze în vânzări?

Comertul online a inceput sa se maturizeze si in Romania, cred ca este greu sa mai avem parte de surprize spectaculoase.

Fashion-ul, cartile, IT&C, electrocasnicele, cosmeticele, produsele pentru copii, home&deco au performant foarte bine anul trecut si sunt convins ca vor fi liderii de vanzari si in 2015.

Trebuie gasite industriile potrivite in functie de strategia si obiectivele fiecaruia – de exemplu, 60% din valoarea vanzarilor generate anul trecut a fost in IT&C, fashion-ul s-a dublat fata de 2013 ca numar de vanzari, iar magazinele pentru copii au generat cu 210% mai multe comisioane fata de 2013.

LM: Ce părere ai despre Campaniile de Black Friday de 1 săptămână, 2 sau chiar 1 lună în unele cazuri. Crezi că o perioadă mai mare de Black Friday ar ajuta afiliaţii să facă mai multe comisione?

Cred ca o saptamana poate fi in regula. Pe perioade mai lungi, insa, cred ca se dilueaza foarte mult conceptul. Totusi, vazand faptul ca foarte multi retaileri (online si offline) au insistat anul acesta cu perioadele de reduceri masive sub diferite nume (uneori chiar Black Friday), tind sa cred ca obtin rezultate bune cu aceste actiuni.

Oricum, cu siguranta “vedeta” vanzarilor online ramane weekendul “oficial” si deja consacrat de Black Friday – 20-22 noiembrie.

Noi estimam ca, doar in luna noiembrie, vom depasi numarul de 100.000 de vanzari generate de afiliati pentru clientii nostri, ceea ce va reprezenta un record absolut pentru noi.

LM: Legat de platforma 2Parale, să ne aşteptăm să mai pice din când în când şi anul acesta?

Anul trecut nu a picat deloc, iar pe parcursul primului weekend am intermediat peste… foarte multe vanzari. :).

Ne-am pregatit deja infrastructura pentru Black Friday 2015 si consideram ca am facut tot ce e nevoie ca platforma sa functioneze permanent, fara probleme semnificative.

LM: Tot mai multe companii au anunţat micşorări de comisioane. Mulţi afiliaţi au început să se plângă. Ce am putea să facem: să renunţăm să mai promovăm acele companii care micşorează comisioanele? 2Parale ar putea să oblige companiile să nu schimbe comisioanele?

Da, au fost discutii uneori aprinse anii trecuti, iar de curand mai multi afiliati cu vizibilitate au ridicat problema intr-un mod foarte frumos, care cred ca a contribuit si la educarea  pietei, in general.

Afilierea trebuie sa fie permanent win-win-win. Fiecare actor implicat ia deciziile pe care le considera cele mai bune pentru business-ul lui. Stiu ca micsorarile de comisioane in perioada Black Friday sunt un subiect foarte controversat, fiecare parte avand argumentele ei.

Noi insistam ca, pe de o parte, advertiserii sa respecte aceeasi grila de comisioane, iar, pe de alta parte, le recomandam afiliatilor sa discute si ei direct cu acestia, mai ales cu advertiserii catre care pot trimite un trafic semnificativ.

Insa, in momentul de fata, cred ca acest aspect este o problema foarte mica – sunt doar cativa advertiseri care au micsorat comisionul (la intalnirea 2Parale de zilele trecute, un afiliat a spus ca au fost doar 4-5) desi mult mai multi au dorit sa faca asta.

Noi insistam, evident, pe respectarea termenilor si conditiilor si putem obliga un magazin sa pastreze comisioanele sau sa iasa din retea – insa, a doua solutie nu ni se pare deloc cea mai fericita, toata lumea pierde business in acel caz.

Din acest motiv, pentru partenerii importanti (putini) care au dorit sa diminueze comisionul, am purtat in primul rand discutii cu top afiliatii si am incercat sa aflam parerea lor. Au fost cazuri in care afiliatii au inteles motivatia magazinelor si colaboreaza in continuare, cu un comision micsorat pe perioada Black Friday, uneori chiar cu bonusuri pentru depasirea anumitor praguri.

Asadar, solutii sunt – e nevoie ca toate partile implicate sa fie deschise la dialog si colaborare.

Sunt destui advertiseri care mentin comisioanele, unii chiar le maresc. Sigur ca, la final, conteaza profitul pentru toti cei implicati, deci recomand atat magazinelor, cat si afiliatilor sa isi calculeze foarte bine marjele si sa ia decizii in functie de acest lucru.

Anul trecut au fost peste 217 magazine din 2Parale care au organizat Black Friday. Anul acesta asteptam peste 250, oferta este generoasa si afiliatii au oricum libertatea de a alege cu cine lucreaza.

Puteti vedea toate magazinele online care participa la Black Friday AICI.

LM: La ce rezultate vă aşteptaţi anul acesta? Cât de mult va creşte faţă de anul trecut?

Anul acesta, estimam o crestere de cca. 30% atat a numarului vanzarilor, cat si a valorii vanzarilor online generate de afiliati – de la 11.8 milioane lei la peste 15 milioane, generate intr-un singur weekend.

Pentru a incuraja si stimula aceasta crestere, am pornit de curand si o competitie intre afiliati, cu premii de cca. 10.000 de euro, al carei clasament se poate vedea live – aici.

LM: Care este (după părerea specialiştilor 2Parale) mixul de metode de promovare pe care ar trebui să le folosească un afiliat pentru a avea rezultate considerabile de Black Friday? Ce ar trebui el să facă?

Pentru a avea rezultate cat mai bune de Black Friday, e important ca afiliatii sa isi planifice activitatea – mai mult, sa isi concentreze eforturile in mod directionat catre cativa advertiseri, bine selectati in prealabil (care e procesul de comanda, care sunt produsele vedeta etc.).

Fiecare afiliat isi cunoaste foarte bine comunitatea – e bine sa incerce sa fie cat mai relevant pentru aceasta si prin prisma ofertelor promovate.

Modul in care prezinti aceste informatii este, din nou, important – in profunzime, explicit, cu evidentierea beneficiilor reale pe care le au promotiile respective.

Nu in ultimul rand, cum bine spunea si Serban Cristian, Affiliate Manager la DeClub.ro, in prezentarea de aici: fiti inventivi si nu mergeti in directia in care merg toti. Instinctul de „turma” nu aduce neaparat rezultate spectaculoase in afiliere.

LM: Cum ar trebui să arate o colaborare de excepţie între un afiliat şi un advertiser de Black Friday?

Avem multe astfel de exemple in cadrul 2Parale. Poate credeti ca e vorba despre niste lucruri deosebite pe care trebuie sa le faca cele doua parti, insa, de fapt, este despre parteneriatul dintre afiliati si advertiseri. Ceea ce se traduce prin comunicare constanta si intelegerea faptului ca, cu cat exista o colaborare mai deschisa, cu atat castigurile pot fi mai mari.

Pe scurt, afiliatii au nevoie de toate informatiile si materialele necesare pentru a putea genera vanzari online, iar advertiserii trebuie sa fie deschisi sa afle insight-urile si recomandarile afiliatilor si chiar sa se adapteze in functie de acestea.

LM: Un mesaj general pentru afiliaţii 2Parale care se pregătesc de Black Friday.

Sa isi aleaga bine categoriile pe care vor sa activeze, sa se concentreze pe cativa advertiseri si pe cateva produse “vedeta”, sa isi planifice foarte bine activitatea, timpul si bugetul din zilele respective si, neaparat, sa isi stabileasca un target pe care sa il urmareasca.

Foarte multi afiliati de top de astazi au intrat in afiliere cu ocazia uneia dintre editiile trecute de Black Friday, cand este mult mai usor sa generezi vanzari si e chiar pacat sa nu profiti de oportunitate.

Spor la conversii!

LM: Mulţumesc de interviu!

Multumesc si eu de invitatie.

Articol Recomandat! Cum sa investi sa investesti pe bursa in mod gratuit!

Felicitări pentru că ai citit tot articolul. Dacă ţi-a plăcut, ajută-mă să-l promovez mai departe cu un share:

INTRĂ ÎN COMUNITATEA LAURENTIUMIHAI.RO