Pentru ONG-uri: Cum aplici la Google Ad Grants pentru cei 10.000 USD

Pentru ONG-uri: Cum aplici la Google Ad Grants pentru cei 10.000 USD

Daca abia ai infiintat un ONG (sau lucrezi de mai mult timp in acest domeniu, dar nu ti-ai facut inca publicitate online), trebui sa stii ca Google vine in ajutorul tau prin programul Google Ad Grants.

Prin accesarea unui grant vei avea posibilitatea sa-ti faci cunoscute misiunea si programele pe care vrei sa le desfasori in intreaga lume.

Uite aici un video despre Google Ad Grant:

Iata cerintele pe care trebuie sa le indeplinesti pentru a putea accesa programul Google Ad Grants.

  • sa ai statutul valid de organizatie caritabila;
  • sa obtii certificarile solicitate de Google privind nediscriminarea si privind primirea si utilizarea donatiilor;
  • sa detii un site functional, cu un volum considerabil de continut;
  • sa te inscrii ca organizatie non-profit la Google.

NOTA: Organizatiile si entitatile guvernamentale, spitalele si grupurile medicale, scolile, centrele de ingrijire a copiilor, institutiile academice si universitatile nu sunt eligibile pentru Google Ad Grants, dar filialele filantropice ale institutiilor educationale sunt eligibile.

Cum obtii 10.000 USD pe luna sponsorizare de la Google pentru publicitatea online a site-ului organizatiei tale

Nu te descuraja daca nu ai suficiente cunostinte pentru a crea sau promova un site – mai jos vei vedea exact ceea ce trebuie sa faci, pas cu pas.

Pasul 1. Trebuie sa ai un website 100% functional pe domeniu personal (domeniu cumparat cu tot cu hosting)

In cazul in care nu detii inca un site, poti sa iti faci cont pe www.weebly.com sau chiar pe wordpress.com. Ei iti pun la dispozitie variante de site si toate resursele necesare pentru a-ti putea face singur site-ul organizatiei tale. In plus, iti ofera si posibilitatea de a-ti cumpara domeniul, dupa ce iti faci site-ul.

Este bine ca domeniul pe care il cumperi sa aiba terminatia .com sau .ro (ex. www.asociatiata.com).

Cumpararea domeniului pentru un an de zile te va costa aprox. 120 lei, in functie de cursul euro din momentul respectiv.

Trebuie sa detii domeniul site-ului organizatiei tale deoarece nu vei putea folosi pentru accesarea unui grant un site creat cu ajutorul unei companii terta parte de creare de site-uri (ex. Google, WordPress sau Blogger).

In cazul in care ai deja un site, trebuie sa stii ca Google nu accepta sa ai link-uri catre o alta pagina sau reclame. Politica lor este strict legata de promovarea organizatiei tale, fara a face reclama sau trimiteri catre alte site-uri.

Exista insa anumite cazuri in care poti solicita o exceptie de la politica privind adaugarea de noi domenii pe site-ul tau.

NOTA: Am mentionat www.weebly.com pentru ca este platforma folosita de mine (de autor). Sunt insa numeroase alte platforme care iti ofera acest tip de servicii, deci poti cauta pe internet sau cere parerile prietenilor si cunoscutilor pentru a decoperi varianta potrivita pentru tine.

Ideea este sa ai un site functional, pe domeniu personal unde sa fie prezentate toate detaliile organizatiei.

Pasul 2 – Inscrierea la Google Ad Grant

Dupa ce ti-ai facut site-ul, trebuie sa te inscrii pe Google, la sectiunea pentru organizatii nonprofit.

Acesta este link-ul unde te poti inscrie.

In momentul in care vei apasa butonul de inscriere, vei fi directionat catre o pagina unde iti va fi solicitat codul de validare TechSoup, pentru a putea trece la pasul urmator. Pentru a obtine acest cod trebuie sa te inregistrezi AICI.

Pasul 3 Inscriere pe TechSoup

Va trebui sa-ti faci cont pe TechSoup, accesand acest link, iar apoi sa iti inscrii ONG-ul in baza lor de date.

Va trebui sa trimiti in format electronic actele organizatiei tale, pentru a dovedi ca detii un statut valid de organizatie caritabila. Daca nu te descurci cu aplicatia, le poti solicita ajutorul.

Dupa ce vei depune actele necesare, va trebui sa astepti aproximativ 20 de zile pentru a primi codul de validare.

NOTA: Poti consulta acest Ghidul de inscriere direct pe site-ul TechSoup.

Pasul 4. Confirmarea contului Google Ad Grant

Dupa ce ai obtinut codul de validare SoupTech va trebui sa revii la pagina de inscriere Google pentru organizatii nonprofit, adica aici.

  • vei introduce codul obtinut;
  • va trebui sa confirmi ca esti de acord cu termenii lor, bifand toate casutele;
  • vei introduce codul pentru combatere de spam si vei apasa butonul „continuati”.

In acest moment iti poti crea contul Google Adwords. Iata si un ghid pus la dispozitie de Google pentru a te descurca mai usor.

Pentru a gestiona contul, vei avea nevoie de putin ajutor specializat cum este Laurentiu Mihai care pe mine mă ajută în fiecare zi.

Daca totusi nu cunosti pe nimeni in domeniu, va trebuie sa citesti cu atentie despre resursele pe care le vei avea la dispozitie. Iar odata activat contul, vei putea beneficia si de ajutorul online a celor de la Google Adwords.

Dupa ce termini de setat contul si vei trimite solicitarea de inscriere, vei primi raspuns prin e-mail in aproximativ 3 zile lucratoare de la echipa google.

In contul creat este posibil sa vezi notificari prin care ti se solicita sa trimiti informatii pentru facturare.

Nu trebuie sa trimiti aceste informatii. In caz contrar, va trebui sa creezi un cont nou si vei fi responsabil(a) din punct de vedere financiar pentru toate costurile care se acumulează pe cardul de credit respectiv.

Trebuie sa astepti sa primesti un e-mail prin care acestia te vor informa daca ai fost sau nu acceptat in programul Ad Grants.

Google selectează solicitarile la propria alegere, acestea nefiind supuse unei examinări externe si isi rezerva dreptul de a aproba sau a respinge solicitarea sau participarea unei organizatii oricand si din orice motiv.

Daca ai parcurs toti pasii corect nu trebuie sa-ti faci griji.

In cazul in care nu esti acceptat in program inceraca sa afli de ce nu esti eligibil si vezi daca poti remedia situatia.

NOTA: Beneficiarii programului Ad Grants isi creeaza si isi gestioneaza propriile conturi AdWords, asemenea advertiserilor platitori si beneficiaza de o serie de optiuni, in limitele urmatoare:

  • o limita a bugetului zilnic de 329 USD, ceea ce inseamna aproximativ 10,000 USD pe luna;;
  • o limita a sumei cost-pe-click (CPC) de 2.00 USD;
  • pot initia numai campanii directionate in functie de cuvinte cheie;
  • pot beneficia numai de anunturi text afisate in paginile cu rezultatele cautarilor Google, sub anunturile advertiserilor platitori.

Mult succes la finantare si la promovare!

Articol scris de Georgeta Diana Gavril, presedintele asociatie Roua Zâmbetului, care de curând a aplicat la Google Grant şi a obţinut cei 10.000 de dolari urmând paşii de mai sus.

Împreună cu Laurenţiu cei 10.000 de dolari se consumă în favoarea site-ului rouazambetului.com. 🙂

Cu drag!

Articol Recomandat! Cum sa investi sa investesti pe bursa in mod gratuit!

Felicitări pentru că ai citit tot articolul. Dacă ţi-a plăcut, ajută-mă să-l promovez mai departe cu un share:

INTRĂ ÎN COMUNITATEA LAURENTIUMIHAI.RO