Cat te costa mai exact intretinerea unei masini

Cat te costa mai exact intretinerea unei masini

Cat te costa mai exact intretinerea unei masini in zilele noastreDe multe ori văd persoane care îşi strâng bani zilnic să-şi cumpere o maşină şi cam atât. Nu se gândesc înainte cam cât costă o maşină după ce o cumperi.

În multe cazuri taxele, impozitele şi alte multe plăţi costă mai mult decât maşina efectiv, dacă ceasta a fost cumpărată la second hand.

Întotdeauna recomand ca o persoană să-şi cumpere o maşină second hand. DE CE? pentru că oricum această îşi va pierde din valoare imediat după ce o cumperi.

Din clipa în care cumperi o maşină nouă costul acesteia scade cu 30%. Pe lună ce trece maşina costă din ce în ce mai puţin.

Maşina, de multe ori, este o investiţie proastă deoarece este un bun care îşi pierde din valoarea, la fel ca electronicele (laptopurile, PC-urile, telefoane, etc).

Cumpărăţi o maşină doar atunci când o faci să producă bani. Când crezi că a sosit momentul să zici: “DA, am nevoie de o maşină pentru că îmi va eficientiza timpul de muncă şi voi produce mai mulţi bani”.

Dacă ne cumpărăm o maşină doar să mergem la muncă şi să ne întoarcem, acelaşi lucru pe care îl putem face şi cu autobuzul, este o investiţie proastă.

Aşadar, înainte să cumperi o maşină, asigură-te că ea îţi va produce bani pentru a se întreţine.

Vei vedea în continuare că costul de întreţinere a unei maşini costul mult prea mult, iar dacă aceasta nu îţi va produce bani sau timp înseamnă că nu ai nevoie de maşină.

Acum să trecem la analiza de cost.

 Intretinerea unei masini in zilele noastre

Cat te costa mai exact intretinerea unei masini

Am ales să vorbesc despre un Fiat Stilo, cu un motor de 1.6 şi cu un consum mediu de 6l/100 km.

Acum să începem cu prima parte. Partea de înmatriculare. Am cumpărat maşina la second şi să vedem cât ne costă acum să o înmatriculăm şi să circulăm cu ea timp de 1 an.

Pentru a înmatricula maşina este nevoie de plata a mai multor taxe, la poliţie, la ANAF, la primărie şi în multe alte locuri. Un articol în care am detaliat tot procesul de inmatriculare auto este acesta: Ghid inmatriculare auto. Acte si Taxe pentru inmatriculare auto.

Taxele pentru această maşină sunt următoarele:

  • Obţinerea Certificatului de Autenticitate şi a Carţii de identitate a maşinii: 450 de lei;
  • Trecerea pe nume a autovehicului: 60 de lei;
  • Taxa de mediu: aprox. 2.800 de lei;
  • Taxa CEC: 30 de lei;
  • Taxă numere prefereţiale: 80 de lei; (pentru numere nepreferenţiale era 40 de lei)

La care se adaugă şi RCA-ul care cel mai ieftin pentru un tânăr este de 1.000 de lei pe 1 an. Nu calculez şi CASCO pentru că nu foarte mulţi îşi permit. Mai rare sunt cazurile în care îţi faci CASCO la o maşină second hand de tipul acesteia.

La nivel de RCA, eu îi recomand pe cei de la eMAG. Sunt cei mai ieftini şi primeşti şi 10% reducere la fiecare RCA cumpărat. Uite AICI un calculator ca să-ţi estimezi preţul. De cumpărat poliţa, o poţi face de AICI.

Cost total de înmatriculare + asigurare: 4.420 lei.

În aproximativ toate cazurile, când cumperi o maşină second trebuie să dispui de o sumă bani pentru a schimba câteva piese la ea.

Indiferent de caz, şi dacă faci test înainte şi dacă nu, tot ai câteva piese de schimbat. Nu se vând maşini în stare 100% perfectă.

O sumă de bani ar fi undeva la 200-250 de euro. Să zicem 1.000 de lei.

Urmează partea de rovinietă. Dacă tot ne-am cumpărat maşină ar cam trebui să circulăm cu ea şi în afară oraşului (în vacanţă, plimbări de weekend, afaceri, etc). Pentru asta avem nevoie de rovinietă.

Rovinieta pentru un an costă, conform roviniete.ro, 124 de lei.

Pentru că suntem plătitori de taxe, într-un an ai de plătit şi impozit pe maşină. Pentru o astfel de maşină impozitul este de 53 de lei pe trimestru, asta înseamnă 212 lei într-un an.

ITP-ul care trebuie făcut o dată la doi ani. În acest caz, dacă ţi-ai înmatriculat maşina pentru prima oară înseamnă că ai ITP-ul făcut. Dacă nu-l ai, va trebui să plăteşti între 90 şi 200 de lei în funcţie maşină.

Reviziile anuale. Fiind o maşină second hand, se mai strică din când în când câte ceva. Un buget minim de reparaţii de 500 de lei pe an este obligatoriu la care se mai adaugă 300 de lei pentru schimbarea filtrelor şi a uleiului, care sunt obligatorii.

Un cost anual pentru diverse revizii este de 800 de lei.

Benzina/Motorina. În sfârşit am ajuns la stagiul de mers efectiv cu maşina. În medie, o persoană parcurge aproximativ 15.000 de km, dacă maşina a fost luată în scop de a produce bani sau să reducă din timp. Oricum, totul depinde de şofer.

Dacă eşti şofer de “duminică” parcurgi mai puţin. Dacă eşti şofer de meserie este evident că parcurgi mai mult.

La un consum de 6l/100 (puţin probabil că va rămâne constant) şi la un cost al benzinei de  5,50 lei costul total pentru cei 15.000 de km este de aproximativ 5.500 lei.

Parcări. Pentru că trăim într-o perioadă în care orice are un cost, trebuie să plătim şi parcarea. În cazul acesta, sunt multe oraşe în care îţi poţi închiria locul de parcare de la primărie pentru un cost de 100-150 de lei (ex. Braşov).

Să spunem că în medie, un şofer plăteşte undeva la 500 de lei pe parcare (dacă îţi parchezi mereu maşina doar în locuri cu taxă costul acesta se poate dubla sau tripla).

Alte Cheltuieli:

  • Spălatul maşinii: 150 de lei/an;
  • Anvelope. Pentru că în momentul în care îţi cumperi maşina nu primeşti şi anvelope de iarnă, eşti nevoit ca tu să faci această achiziţie. Costul te poate ajunge la 1000 de lei în caz că le cumperi noi sau 400 de lei la second hand.
  • Lichid de parbriz şi alte minunăţii de parfumuri la maşină: 150 de lei.

Concluzie

Dacă calculăm toate cheltuielile de mai sus ajungem la un cost minunat de 13.506 lei, care va scădea în următorul an la aproximativ 9.000 lei pentru că vor dispărea cheltuielile cu înmatricularea.

Mai sunt de adăugat acele întâmplări extraordinare şi amenzile. Dacă eşti un şofer grăbit şi ai “norocul” să fii prins de poliţie, înseamnă că acest cost va creşte pentru tine.

În concluzie, atrag un semn de atenţionare pentru cei care vor să-şi cumpere o maşină în viitorul apropiat. Nu vă grăbiţi în momentul în care vreţi o maşină. Analizăţi-vă finanţele personale înainte.

Pregătiţi-vă de cheltuielile de întreţinere înainte de a cumpăra maşina.

De multe ori costul de întreţinere (13.506 lei – aproximativ 3000 de euro) este mai mare decât costul efectiv al maşinii.

Două sfaturi înainte de a-ţi cumpăra o maşină:

  1. Asigură-te că maşina îţi va eficientiza munca şi că vei câştiga mai mulţi bani dacă ţi-o cumperi;
  2. Pregăteşte-ţi bani încă de dinainte de a avea maşină pentru aceste costuri de întreţinere. Foloseşte un buget personal şi planificăţi toate cheltuielile.

Succes la condus!

Aştept opinii, întrebări sau recomandări legate de acest subiect printr-un comentariu mai jos.

În caz contrar, mă poţi ajuta să dau mai departe acest articol cu ajutorul butoanelor de share de mai jos. Ajută-ţi şi prietenii să vadă cât costă efectiv o maşină.

Articol realizat în urma comunicatului de presă trimis Autovit.ro.

Articol Recomandat! Cum sa investi sa investesti pe bursa in mod gratuit!

Felicitări pentru că ai citit tot articolul. Dacă ţi-a plăcut, ajută-mă să-l promovez mai departe cu un share:

INTRĂ ÎN COMUNITATEA LAURENTIUMIHAI.RO